LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Workshop & Leverans...

Kategori: Blogg

Lördag & Söndag 23-24 maj
Det blev en färgstark och spännande målarworkshop på LenasArt under helgen. Kreativiteten var på topp och dagarna bara flög iväg. Flera riktigt bra tavlor blev resultatet av två dagars intensivt skapande!
Tack alla ni underbara tjejer som kom och målade tillsammans med mig & Varmt välkomna tillbaka!
Koncentrerade och.....
fokuserade deltagare...
 vilket så småningom resulterade i många fina tavlor!
 
Måndag 25 maj
Ett besök på Galleri Profilen där jag lämnade in tre tavlor för inramning.  Alltid trevligt att titta in till Rickard och få lite profesionella råd kring inramning av olika motiv, dessutom fick vi även en liten pratstund om diverse konstaktiviteter och dagsläget på konstfronten.
 
Därefter vidare till Bönan för att leverera ännu en tavla till ett vackert hus vid havet där två av mina mest trogna kunder bor numera. Roligt att vandra runt och se mina egna alster på väggarna och oxå flera av våra lokala konstnärers verk som fanns i de olika rummen runt om i deras  hem.
Ad med tavlan "Double-date" 2015
 Tre av mina illustrationer från 2014
 "I kräftans vänkrets" 2009 hade fått sin plats ovanför Kjell Engmans glasskulpturer "Catwalk", Snyggt!
 "Let's dance" tror den är målad 2010,kärt återseende med en glädjefylld tavla!
 
De har faktiskt ännu fler tavlor av mig, men jag kan ju inte springa runt och fota överallt, hur som helst
väldigt roligt att se var tavlorna nu finns. Efter en mysig eftermiddag var det så dags att köra hemåt igen.
 
Tisdag 26 maj
Färdigställning av vårens sista beställningsuppdrag, svarta ramar inköpta på hemvägen. Hann även med ett snabbt besök hos mina små barnbarn som varit i USA på semester två veckor. Nya färdigheter skulle visas upp.
 
Wilmer & Tilde
 
Tisdagskvällen tillbringades som vanligt i ateljén tillsammans med tjejerna i "tisdagsgruppen". Vi målar på fram till midsommar, sen är det dags att göra sommaruppehåll! Jag har i år tackat nej till två sommarutställningar för jag känner att jag vill vara fri och ladda om lite inför höstens aktiviteter och skapa fritt när inspirationen kommer....
 
Idag onsdag 27 maj
Signering & ramning av mina illustrationer som skall levereras under morgondagen! Ateljén väntar!!!
 
Ha en skön vecka, be till vädergudarna om lite sol o värme.....Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
  
 
 
Kommentera inlägget här: