LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Ett glas vin framför datorn!

Kategori: Blogg

Jaa, så hann det bli lördagkväll igen! Efter en härlig och intensiv höstvecka sitter jag här framför datorn med ett glas vin före middagen. Oktober månads kalenderbild målades av mig för 30 år sedan när mina egna barn var små. Det var känslosamt att hitta dem igen förra hösten och då bestämde jag mig för att göra en barnkalender för 2015 med bilderna. Mycket har hänt sedan dess och förhoppningsvis har även mitt måleri utvecklats under årens lopp, men känslan och minnena när jag målade dessa bilder tillsammans med mina barn vid köksbordet
värmer fortfarande gott!
"Min dotter Anna framför fönstret, funderande kring fullmånen"
Mysiga kurskvällar i ateljén som vanligt. Jeya blev klar med sin första tavla och var så stolt och lycklig över sitt första alster.
"A happy Jeya with her first painting ever, with motife of a windy sea/sky and a light-house" Very nice result!
Här nedan visar jag en liten del av en påbörjad tavla som är ett beställningsuppdrag. Fortsättning följer.....
 Det doftar gott från köket där kära sambon förbereder kvällens middag!
 
Ha en Trevlig Helg och en Skön lördagkväll! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
Kommentera inlägget här: