LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

GästrikKonst 2016 - Länskonst 2015

Kategori: Blogg

En härligt höstig helg....
blev det i Sjöhagen, med arbetslördag i stugföreningen och höstbruk på tomten,,, älskar doften av blöt jord, blöta löv och njuter av de vackra höstfärgerna o naturens färgsprakande palett! 

Länskonst 2015
Inbjudan till Länskonst 2015 har gått ut och utställningen kommer att hållas i vackra Kvarnen i Söderhamn,3-25 oktober.
 "Kvarnen i Söderhamn"
För mig känns det lite nostalgiskt eftersom Länskonst i Söderhamn 1999, blev startskottet på den mer "officiella" delen av mitt konstnärsskap.
Jag lämnade in fem tavlor och fick tre antagna och sålda redan första dagen.....därefter började förfrågningar om utställningar droppa in lite mer på allvar. Allt kändes nytt och oerhört spännande o jag hade precis skaffat ateljé i Gävle tillsammans med några målarkollego. Härliga tider, härliga minnen, och igen ofattbart att tänka att det var så länge sen och att så mycket har hänt sedan dess.
 
Sedan snart två år tillbaka arbetar jag med konst på heltid, håller egna kurser och workshops i måleri och arrangerar målarevent för både företag och privatpersoner, och bäst av allt....efter 10 år i Gävle har jag nu min alldeles egna ateljé/galleri LenasArt här i Sandviken sedan snart 8 år tillbaka. Jag kommer ej att ansöka till årets Länskonst. Jag kommer att delta i GästrikKonst under påskhelgen 2016 och därefter en konstutställning under Jazzfestivalen  "Bangen" här i Sandviken i juni, så det gäller att planera och måla på!
 
GästrikKonst 2016
Ett år går snabbt, och plötsligt är det dags för anmälan till GästrikKonst 2016.Sista anmälningsdag är 6 oktober och för er som vill ansöka finns ytterligare information enligt nedan:
 

Ansökningsblanketter finns under fliken "deltagarinformation" på www.gastrikkonst.com

Besök också gärna deras facebooksida: www.facebook.com/gastrikkonst

Ha en fin vecka och ut och njut av hösten! Jag dyker snart upp igen med nytt inlägg!
För min del blir det måleri, barnvakteri, och svampplockeri med min älskade dotter som kommer på besök i slutet av veckan.

 
 

 

 

 

 

 

 

 
Kommentera inlägget här: