LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Luktärt & Atlasblomma

Kategori: Blogg

Fredag 22 april
Tar det lite "laid back" med bloggandet och måleriet i ateljén just nu. På staffliet står ett av mina beställningsuppdrag som jag skall slutföra innan jag börjar fokusera på nästa utställning i slutet av juni.
 
Sjöhagen premiär i helgen
Stugsäsongen och vårbruket på landet drar igång så smått. Sommarens blommor har frösåtts och det börjar spira så smått i mina små blomsterpytsar. I år blir det en hyllning till min framlidne fars älsklingsblomma Luktärt
och till min framlidne svärmors favorit Atlasblomma, Malvafrön har jag fått från min dotters sommarställe i södra Dalarna och Rosenskära är ny för året. Älskar att gå ut barfota på daggfuktig gräsmatta, känna doften av luktärt, plocka färska blommor o strån och arrangera ymniga, prunkande buketter till verandor och grillmiddagar utom- och inomhus! 
 
Luktärt                                                                           Atlasblomma
 
Malva                                                                              Rosenskära
 
Prince - En ultimat musikvirituos, geni o konstnär lämnade jordelivet igår
....sometimes it snows in April....R.I.P 
 
Purple Rain väntas i helgen!  Jag är snart tillbaka!  
 
Kommentera inlägget här: