LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

WeedArt

Kategori: Blogg

ONSDAG 13 JULI
 "My WeedArt" fyra små tavelexperiment 20x20 cm, ogräs, svart, guld och blank fernissa"
 
Sista veckan innan kära sambon får semester, sedan efterlängtad ledighet tillsammans!  Eftersom jag har förmånen att arbeta som heltidskonstnär i mitt eget företag LenasArt är jag min egen chef och beslutar själv när jag vill vara ledig eller arbeta så min latare period både vad gäller vistelse i ateljén och eget måleri har redan påbörjats. Trots det pågår skapandeprocessen kontinuerligt, skissar lite vid frukostkaffet, plockat fram min akvarellbox, försöker fånga ansiktsuttryck etc med enkla linjer...lyssnar på musik, läser, fångar intryck och idéer för kommande målningar. Sommaren betyder ett mer oplanerat, lekfullt experimenterande med färg o form. 
 
 "Med pastellkrita på grov brun bakgrund"
 
Ha en härlig onsdag! Njut av smultron och svensk sommar!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: