LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LYCKAD PÅSKUTSTÄLLNING

Kategori: Blogginlägg 2017

Det blev en fantastisk påskutställning med många besökare, många intressanta diskussioner kring måleri och mina tavlor på LenasArt. Ett stort utbud av vacker konst fanns att beskåda på olika platser runt om i Gästrikland och med 59 deltagande konstnärer fanns något att beskåda för alla smakriktningar!
(Keramik, foto, måleri, installation, graffiti etc)
Lena Södercrantz foto.  Lena Södercrantz foto. 
Inför öppningen på långfredagen                               "Golden Strings"
 
Ett stort tack till er alla besökare, både nya och gamla som besökte mig i ateljén någon av dagarna. I år var det rekord i antal och för mig mycket glädjande då det också betyder att min ateljé och mitt galleri börjar bli så etablerat att man hittar till LenasArt! I höst har jag haft min nuvarande ateljé i 10 år (före det 10 år i Gävle),
och femte året i rad som jag ställer ut i min egen lokal.
 
Ett stort tack oxå till arrangörerna av Gästrik Konst för ännu en välorganiserad konstrunda!
Lena Södercrantz foto. Lena Södercrantz foto.
Många av mina målningar lämnar nu ateljén för att flytta till sina nya hem där jag hoppas att de kommer att trivas! Hej då "Goliat", "White Pearls" och "Dancing with dragon flies" som legat mig lite extra varmt om hjärtat.
 
Om ett par timmar reser jag till Stockholm några dagar, nu blir det också lite lugnare i ateljén efter en intensiv och rolig konsthelg.
 
Ha en skön vecka, våren är på väg och det är dags att fundera på nya motiv och handla nya målardukar och färgtuber!
 
Jag kommer att uppdatera mitt galleri när jag är tillbaka från Stockholm och lägga in lite bilder på de tavlor som köptes och även de som finns kvar för framtida intressenter! 
  
 
Kommentera inlägget här: