LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Välkommen till världen...

Kategori: Blogginlägg 2017

Onsdag 26 april
... lille Julian! Julian föddes torsdag 20 april och jag fick förmånen att under några dagar i Stockholm vara barnvakt till storasyster då min dotter med sambo var på BB och födde sin efterlängtrade son. Jag hann både träffa och hålla den lille "guldklimpen"! Lika fantastiskt varje gång ett barn kommer till världen! Mitt fjärde barnbarn! Tacksamhet, kärlek och Lycka!
Välkommen till världen lille Julian! (49 cm, 3256 gr)
 
Köksrenovering
Nu på hemmaplan igen. Lite eftermarknad återstår efter påskhelgens utställning. Några tavelleveranser och kundmöten kvar under kommande veckor. Nytt målarmaterial (målardukar och färger) skall inhandlas och nya idéer och skisser förberedas, även om jag kommer att ta det lite lugnare med måleriet under maj månad. Inte för att jag inte vill måla utan för att vi skall byta golv i tre av rummen i vår lägenhet och byta kök. Golvläggare är på "G", möbler överallt och jag sitter nu framför datorn som vi kopplat in lite provisoriskt i ett hörn av sovrummet.
 
Ser med spänning fram emot när det blir klart! Vi har valt ljusgrå köksluckor med svart bänkskiva och vitt kakel. Jag kanske publicerar lite fler "före" & "efter"-bilder senare! Härligt med professionella hantverkare på plats och när de dessutom är trevliga är det ju bara en bonus! 
 
  
Om allt går enligt plan kommer vårt nya kök nästa vecka då det gamla köket rivs och det nya monteras!
 
LenasArt 
Med snö och kalla "vårvindar" vinande runt husknuten blev det en mysig och kreativ kväll i ateljén igår med mina deltagare i tisdagskursen. Margareta L var tillbaka efter sin jordenruntkryssning på 106 dagar.....och hade så mycket spännande att berätta från alla deras upplevelser på böljan blå och alla länder och öar som de besökt under denna fantastiska drömresa...
Våren låter väntar på sig.....det snöar och blåser... medan kreativiteten flödar på LenasArt!
 
Avslutar dagens inlägg med en av mina första tavlor "familjen" som är målad i olja av mig 1998 och hänger i min dotters lägenhet i Hammarby Sjöstad.
"Familjen", oljemålning från 1998
 
Nu längtar jag efter soliga vårpromenader, att få plocka stora buketter med vitsippor och att vi äntligen får lite vårvärme!
 
Önskar er alla en fin Valborgsmässoafton och en skön 1:a maj! Jag är snart tillbaka!
 
 
Kommentera inlägget här: