LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

VÅRKÄNSLOR!

Kategori: Blogginlägg 2017

Gästrik Konst - 14-17 april
 
Final count down.....endast 10 dagar kvar till invigningen av årets Gästrik konst! Jag har jobbat intensivt  i ateljén under ett par veckor och ligger ganska bra i fas...och under helgen som gick fick ateljén en rejäl vårstädning inför konstrundan, nu återstår lite signering, ett par ramningar, provhängning och funderingar kring taveltitlar och prissättning.
  
Jag har bl amålat ett par tulpantavlor, jag älskar tulpaner och frossar i färger och buketter under den här
årstiden, tyvärr är färgåtergivningen på tavlorna lite felaktig trots försök att förbättra i Photoshop.
Alltid svårt med ljuset när man ska fotografera sina tavlor, så det kanske är dags att förkovra sig med
en fotokurs....
 
Igår var det min tur att presenteras som konsnär nr 51 på Gästrik Konsts facebook sida. Kul! Det är faktiskt inte så dumt att efternamnet kommer lite sent i bokstavsordningen, för nu är det ju bara drygt en vecka till invigningen på Långfredag.

Alltid lite pirrigt och nervöst inför varje utställning och inte blir det lättare av att man varit med många gånger tidigare, snarare tvärtom! Spännande och roligt ska det bli och jag hoppas förstås på
många besökare och många intressanta möten och diskussioner kring måleri och konst!
 
Nästa vecka är jag tillbaka med nytt inlägg och publicerar öppettider och slutlig information inför Gästrik Konst!
 
Ha en skön vecka! Njut av vårsolen och värmen som så sakteliga nu kommer....
 
 
Kommentera inlägget här: