LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Glöggtider

Kategori: Blogginlägg 2017

FREDAG 8 DECEMBER
Lena Södercrantz foto.
Efter två hektiska veckor i ateljén och på LenasArt börjar det så sakta lugna ner sig efter flera målarevent och kursavslutning. Idag har jag hämtat min andra leverans av min konstkalender 2018 från tryckeriet och kommer under nästa vecka att distribuera de sista till de som beställt! 
 
Söndagen 3 december var jag inbjuden att hålla ett föredrag och berätta om min konst och min kursverksamhet för 50 medlemmar i en konstförening. Därefter avnjöts ett underbart julbord i vacker miljö! 
Tisdag 5 december hade jag bjudit in min konsntärskollega Kenneth Sjöholm till LenasArt för att berätta om sin unika stålkonst och sin verksamhet för mina kursdeltagare. Det blev en inspirerande och intressant kväll som 
avslutades med kaffe/te och skinksmörgås. Nu är det kursuppehåll till 16 januari! 
 Börjar fredagsmyset med att prova årets glögg 2017 och njuter av en lugn stund och reflekterar över två hektiska roliga veckor på LenasArt. Snart vankas middag och sen dags för säsongens första "På Spåret"
Lena Södercrantz foto.
Vår novemberkaktus på spishällen har valt att bli en decemberkaktur i år! Bra val!
 
Ha en härlig 2:a advent! Jag är snart tillbaka! 
 
Kommentera inlägget här: