LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Det går framåt!

Kategori: Blogginlägg 2017

Måndag 15 maj, kl 22:27
Liten rapport från fredagens paryoga med kära sambon. Oj, oj  vad svårt det var, jag som gått på yin-yoga i ett par års tid och även provat andra yogaformer, men det här....det var annorlunda och krävande, och framförallt mycket mer fysiskt än vad jag föreställt mig och jättesvårt att göra övningar tillsammans! Vi var nog sämst och ramlade och rullade av mattan vid flera tillfällen! Men kul var det och trevligt och passet avslutades med goda laxsnittar lite annat smått o gott och ett välförtjänt glas bubbel!
Lena Södercrantz foto. Lena Södercrantz foto. 
Tack Elisabet på Mind Center för ett annorlunda fredagsmys! (o för tålamodet med oss)
 
Vi fortsatte sedan till Sjöhagen där vi avnjöt sill och nubbe och skrattade gott när vi tänkte på oss själva och de yogaövningar vi testat tidigare under kvällen. 
Lena Södercrantz foto. Lena Södercrantz foto.
Mellonördar som vi är så tillbringades lördagskvällen i TV-soffan, men först arbetades på tomten där vi jobbar vidare med vårbruket, jag planterade penséer medan kära sambon tog bort stubbar, reparerade gräsmattan med jord o sådde gräsfrön, avslutade med att klippa ner våra nyponbuskar så jag ser nu ut som en riven katt!
 
Idag har det gått vidare med köksrusten, Micke vår elektriker är tillbaka och imorgon kommer nya bänkskivan och förhoppnignsvis blir både induktionshäll och ugn installerad,,,, sen väntar vi med spänning på plattsättaren.
Mina tapetfunderingar är funderingar o funderingar o funderingar...än så länge!
 
LenasArt
Imorgon kurskväll med tjejerna igen. Lina är tillbaka från New York så det blir trevligt att höra hur hon haft det.
Har själv lite småtavlor på gång, men ligger lite lågt tills vi kommit lite längre med renoveringen av kök osv. Kreativiteten går lite på sparlåga vad gäller måleriet, har så mycket annat roligt att fundera på för tillfället. Hoppas på lite värme igen och det har ju lovats lite längre fram i veckan.
 
Ha en bra vecka! Var rädda om varandra och sov så gott!  Jag är snart tillbaka! 
 
 
Kommentera inlägget här: