LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

KÖKSRENOVERING & PARYOGA!

Kategori: Blogginlägg 2017

Torsdag 11 maj
Tyvärr har det inte hänt mycket mer i vårt kök denna vecka, vår skicklige snickare gjorde vad han kunde i måndags, nu väntar vi på ny bänkskiva (den första var ju skadad), o några sidstycken till skåpen som saknas och efterbeställts... fläkt och micro restade...så det blev helt enkelt tvärstopp! Vi som längtar så! 
 
Till råga på allt blev elektrikern som skulle ha kommit i onsdags sjuk, så elinstallationen är inte heller klar, "Murphys law" plattsättaren kan inte sätta kakel innan nya bänkskivan kommit, i den skall induktionshällen passas in av snickaren och installeras av elektrikern som oxå ska koppla in ugnen i skåpet under.
 
Så för oss är det just nu ett liv bland glas o porslinskartonger utan kokmöjligheter!  Vi bor i stugan ibland, sover hemma ibland, äter på restaurang ibland, kokar kaffe i vardagsrummet, äter yoghurt och flinglunch o värmer lite provisoriskt mat på kokplatta i ateljén ibland! Det går bra det med....några dagar till!
 
Ett litet smakprov på några luckor och skåp som är monterade ser ni här! Nu håller vi tummarna för att allt rullar vidare nästa vecka. Igår började jag checka tapeter, dagens utbud är enormt  och funderingarna många.
Luckorna är ljust grå, och golvet ljust gråvitt, svårt att återge verkliga färgerna på foto, men ungefär.....
Den här Trellismönstrade tapeten från engelska tapetmagasinet tycker jag är otroligt vacker, en mjuk färgton och ett fantastiskt grafiskt mönster som känns nytt o fräscht och som man inte sett sig trött på i varenda inredningsmagasin! Tapeten heter Thibaut La Farge och finns i flera färgställningar.
 
Boråstapeter har tagit fram en tapetkollektion av Scandinavian Designers, och tapeten "Ypsilon" av  Arne Jacobsen är också otroligt vacker. Även den finns i många olika färgställningar. Älskar våra klassiska designer.
Sandberg Tapeter "Ljusblå linne" är en vacker ombonad tapet och snygg till grått och vitt med svart som accent! Jag får funder vidare och låta ideerna mogna...
 
 Färgen Denim Drift från Nordsjö är utsedd till årets färg 2017 och jag tycker att det är en fantastiskt vacker mjuk blå ton som faktiskt känns "varm" och ombonad, det lutar nog åt någon blå nyans på ett eller annat sätt, gäller bara att hitta rätt färgton. Inspirerande att botanisera bland färgber och mönster. Mycket blommor finns det men jag har växt upp med Morristapeter och Joseph Frank-tyger och Stig Lindberg mönster, så även om jag tycker om det och kan tycka det är vackert hos andra så är det definitivt inget för mig.
 
Fredag 12 maj
Innan kära sambon och jag gör oss redo för ett veckoslut i stugan ska vi för första gången tillsammans gå på "paryoga" på Mind Center, annorlunda, spännande och lite utmanande fredagsmys innan sill och nubbe skall avnjutas i Sjöhagen lite senare på kvällen!
 Ha en härlig helg! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: