LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

ÄNNU EN KREATIV HELG PÅ LENASART

Kategori: Blogginlägg 2017

Måndag 30 oktober
I helgen har jag haft förmånen att måla tillsammans med det här härliga gänget under två dagar. Efter en kort genomgång av målarmaterial och en gemensam färgövning på lördagen kom alla snabbt igång med planering av sina individuella tavlor under min handledning. De fina resultaten ser ni här! 
Lena Södercrantz foto.
Timmarna och dagarna flög iväg, ideerna, kreativiteten och energin var på topp i ateljén!
Lena Södercrantz foto.
Kursens yngsta elev Hanna imponerade på oss alla med sin fina Betty Boop målning... 
Lena Södercrantz foto.
...och kompisen Tobias hann testa att måla både med palettkniv och svamp vid staffliet!
Lena Södercrantz foto. Lena Södercrantz foto.
 "Kreativ färg, kreativ form", ett snabbt och okonventionellt sätt att måla & fina äpplen i vackra färger blev det!Lena Södercrantz foto.
 ....vad Camillas underfundiga kvinna blickar efter... kan vi ju fundera lite på....Lena Södercrantz foto.
Tiden flög, det målades, experimenterades, skissades, skrattades, diskuterades, och då och då en paus för lunch och eftermiddagsfika för lite ny energi! Plötsligt hade klockan blivit 17.00 på söndag och när alla lämnat atelj'en gick jag runt och myste, plockade undan lite och kopplade av och varvade ner med lite musik
och eget måleri en stund. Tack Mona, Camilla, Jeanette, Susanne, Tobias och Hanna för att ni ville komma och måla tillsammans med mig i höstens weekendkurs! 
 
Nu går jag in i en lite lugnare fas och fokuserar på mitt eget måleri, kommande utställningar i vår och färdigställande av den tavla som jag skall välja till foldern till påskhelgens konstrunda GästrikKonst våren 2018.
 
Efter ett avkopplande yoga-pass på lunchen är det nu dags för lite frisk luft innan jag landar i ateljén igen!
 
Ha en underbar höstvecka! Jag är snart tillbaka! 
 
Kommentera inlägget här: