LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

"Autumn Walk" - PÅ STAFFLIET JUST NU

Kategori: Blogginlägg 2017

Lena Södercrantz foto.
"Autumn Walk", akryl 70 x 65 (på staffliet just nu)
 
Torsdag 5 oktober
Ikväll är det dags igen för höstens andra målarevent på LenasArt. Hösten är intensiv i atelj'en och under hela oktober kör jag för fullt. I helgen hade vi familjekalas i ateljén (i dagarna två) för lilla mamma som fyllde 90 år, fantastisk fest med 34 personer i ateljén varav 11 barn mellan 5 månader och 8 år. Det kan man kalla kalas, livat och glatt blev det och mamma var en nöjd "Birthday Girl"!
 
I tisdags körde jag kurs som vanligt och ikväll kommer en grupp på 6 personer och målar, äter och umgås under några timmar, alltid spännande och stimulerande att se vad som händer på målardukarna under kvällen.
Så jag hälsar personalföreningen "SPIK" varmt välkomna till en kreativ kväll på LenasArt.
 
Nästa vecka kör jag två målarevent igen, förutom kursen som vanligt på tisdag så kommer en grupp på 13 personer på onsdag 11 oktober och nästa grupp oxå 13 personer fredag 13 oktober och sista helgen i oktober en Week-endkurs 28-29 oktober. 
 
Mitt eget måleri kommer just nu i andra hand, men jag har en del nya målningar på gång och fler ska det bli.
Har nu anmält mig till Gästrik Konst 2018 och även tackat ja till en annan utställning i maj 2018! Så det gäller att hålla penslarna ordentligt "vässade" framöver!
 
Ha en fortsatt skön vecka! Själv ska jag ut i köket och förbereda kvällens middag på LenasArt!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: