LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

UPPSALADAGAR

Kategori: Blogginlägg 2017

Torsdag 26 oktober 
Har kopplat av i Uppsala några dagar med mina arbetskollegor från förr. Hotell Elite låg perfekt mitt i stan, nyöppnat och fräscht med vackra rymliga rum och utsökt frukorsbuffé! Måndag kväll avnjöt vi vår "tjejmiddag" på restaurang Miss Voon på 11:e våningen. Fantastisk service, fantastisk mat och fantastisk utsikt över hela Uppsala. Efter middagen fortsatte vi mingla hemma hos Anneli som nu är Uppsalabo sen 4 år tillbaka. Det blev en trevlig kväll tillsammans med många minnen och mycket skratt!
 
Måndag kväll på Miss Voon med bästa tjejgänget!
Lena Södercrantz foto. Bildresultat för Miss Voon Uppsala
Hummertacos med ananas och lime smakade himmelskt!
 
Tisdaglunch på Guntherska Hovkonditoriet satt inte heller fel!
Lena Södercrantz foto.
Lite shopping på stan hann vi med på tisdag em, innan tjejerna reste hem. Själv stannade jag kvar ytterligare ett dygn och hälsade på min yngste son som i dagarna flyttar ihop med sin flickvän. Där fick vi ett mysigt dygn tillsammans i höstrusket och spikade upp tavlor och hängde gardiner.
 
Onsdag 25 oktober
Uppsalavistelsen avslutades med spöregn och höstvindar och en värmande kopp kaffe tillsammans med Sara på Espresso House innan det var dags för mig att kramas hej då och hoppa på tåget hem igen.
Lena Södercrantz foto.
 
Idag (torsdag), planeringsdag och förberedelser inför weekendkursen denna helg. Nu återstår hemhandling, lite matlagning och ställa iordning kursmaterial och arbetsplatser till deltagarna. Tur att man arbetat som event koordinator på ett stort företag så den administrativa delen och planeringen går smidigt! Det har varit en fullbokad oktobermånad på LenasArt, men efter denna helg går jag in i en lite lugnare period där jag ska koncentrera mig på mitt eget måleri igen.
 
Ha en fortsatt bra torsdag och en Trevlig Halloween! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
Kommentera inlägget här: