LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

SNÖ PÅ TVÄREN...BRRR!

Kategori: Blogg

TISDAG 27 FEBRUARI Längtar efter stora, mjuka & långsamt fallande snöflingor istället för de små ettriga isiga flingor som blåser på tvären så det visslar i ventilerna. Det är härligt med vinter och jag älskar att vara uteomhus krispiga, gnistrande dagar..men just nu tycker jag kung Bore kan lugna ner sig lite!
Lena Södercrantz foto.
I lördags åkte jag skridskor med mitt barnbarn Tilde här i Stadsparken där de spolat isbana i år, Toppen!
På vingliga ben var jag "vuxenbambi" på isen, å det gick lite långsamt. Tilde berättade senare för min son och sonhustru  "att farmor åkte lite sakta för hon hade ju ingen hjälm" Å visst, naturligtvis var det så det var!
 
LENASART
Tillbringar många timmar i ateljén och ikväll är det dags för kurs igen. I fredags var det min tur att presenteras av Stiftelsen Gästrik Konst, som en av årets konstnärer inför konstens påskutställning och min bild till årets  konstfolder "Walk in the park" kan ni se här! Hoppas ni gillar den, tavlan är inte fullt så gul i verkligheten!
 
Presentation av utställare nr 22 - Lena Södercrantz. Lena har måleri som sin konstart och är verksam i sin ateljé Lenas Art på Björkgatan 9 i Sandviken, vilket även är hennes utställningslokal under påskrundan. Lena tre ord om sin konst är "färgstark, humoristisk och fantasifull" och här kan ni se ett av hennes verk, titel "Walk in the park". Du kan läsa mer om Gästrik Konst på sandviken.se/gastrikkonst
Stiftelsen Gästrik Konsts foto.Dags att dra ner luvan och gå ut i kylan för att skaffa lite kaffebröd till ikväll, då jag förutom tjejerna som målar med mig (8 st) väntar ett par kunder som tittar förbi.
 
Ha en bra vecka och Ett Härligt Sportlov! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: