LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

AVSLUTNING x 3

Kategori: Blogg

 
AVSLUTNING 1 Igår var det dags att plocka ner utställningen på Kanalkyrkan som pågått i en hel månad. Några besökare kom även in sista dagen och det blev trevliga samtal kring min konst och mitt måleri. En av damerna hade fått en tavla av mig i present av sin son för några år sen, men varken hon eller jag minns tavlans titel... hon var i alla fall väldigt nöjd och det är alltid glädjande att höra.
 
De kunder som köpt tavlor kom också för att  hämta sina alster. En fototavla av min son och en tavla "Rosenkavaljeren" av mig. Även det blev trevliga samtal och de var glada och nöjda när de lämnade oss. I och med det var vårens utställningar avslutade.
 
AVSLUTNIG 2 - LenasArt
På tisdag 12 juni målar vi i fortsättningskursen för sista gången. Ett par av tjejerna har redan gjort sommaruppehåll, men vi är en liten tapper skara som träffas, målar och tar en sista avslutningsfika på tisdag kväll.
 
Jag har nu flyttat upp ett staffli, färger och dukar till vår lägenhet. Har fyra beställningsuppdrag som skall färdigställas under sommaren! Roligt och inspirerande när ingenting annat är planerat. Min käre man kommer att sitta som klistrad framför TV:n under på fotbolls VM och då passar jag på att måla bredvid så umgås vi ju ändå!
 
AVLUTNING 3 - SKOLAVSLUTNING
Idag har jag varit tillsammans med två av mina barnbarn och deltagit i deras skolavslutning. Vackert och somrigt med alla finklädda barn som glada och fulla av energi sjöng in sommaren och ett långt sommarlov. Därefter traditionsenligt fika med jordgubbstårta! Mums, mums!
 
HELG I STORSTAN Imorgon åker vi till Stockholm för att hälsa på och äta middag med dotter med familj och gratta deras lilla ettpilt som också slutat skolan idag, och fått sitt första sommarlov. På söndag blir det konsert på Globen, både Tove Styrke och Katy Perry, så duktiga artister båda två och på måndag ska vi vara lite kulturella och besöka Lars Lerins utställning på Liljevalchs och Mary Mc Cartneys fotoutställning på fotografiska.
 
Sommaren rullar på och så många blogginlägg blir det nog ej framöver, men jag tittar in någon gång ibland och säger hej. Höstens program i atelj'en börjar ta form och jag planerar nu för höstens kurser och event och kommer att uppdatera kategorin kursutbud och göra utskick till alla som föranmält sig och skrivit upp sig på intresselistan i slutet av sommaren.
 
HA EN UNDERBAR HELG, NJUT AT VÅR SVENSKA SOMMAR, VÄRME OCH SOL!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: