LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

SOMMARUTSTÄLLNING!

Kategori: Blogg

ONSDAG 20 JUNI
Midsommarhelgen närmar sig med stormsteg och kommer att firas i vårt vackra Sjöhagen tillsammans med nära o kära! Måleri, matplanering och förberedelser av alla slag i en härlig mix! Några veckor kvar innan Per har semester och det blir flytt till stugan för en lite längre 3-veckorsperiod och då jag flyttar ut min sommaratelj'e till gäststugan där jag njuter av målning med sjöutsikt!Lena Södercrantz foto.
Jobbar på med mina beställningsuppdrag, (har staffli, färger och litet målarbord i lägenheten för tillfället). Medan kära mannen tittar på fotbolls-VM, målar jag och deltar på mitt sätt vid sidan om och ibland hoppar penseln lite extra vid spontana glädjeutrop från soffan!  Lugna kreativa dagar, fortsättningskursen har  sommaruppehåll till 21 augusti. Trevlig avslutning tillsammans med tjejerna förra tisdagen då vi 
målade i sommarvärmen och njöt av svalkan i atelj'en och av en god rabarberpaj med vanlijsås! 
Lena Södercrantz foto.
 Tjejerna jobbade på in i det sista före sommaruppehållet....
Lena Södercrantz foto.
... och humöret på topp!
 
LenasArt
Jag planerar och förbereder inför höstens kursverksamhet och aktiviteter på LenasArt. Mycket på gång.
I förrgår en förfrågan angående föredrag för Bröstcancerföreningen Maria, onsdag 21 november, igår en förfrågan om sommarutställning på Kanalagården under juli med hängning efter midsommarhelgen. Återkommer om öppettider etc under nästa vecka. Datum för nybörjar-, fortsättnings- och weekendkurser
nu uppdaerat under kategorin "Kursutbud". Många förhandsanmälningar redan nu men det finns även platser kvar för intresserade. 
 
Två av fyra beställningstavlor är nu klara för inramning ikväll och för leverans under denna och kommande vecka. Därefter ska jag ta itu med två tavlor till Kristina som bor i Tyskland och även har lägenhet här i stan, där hon önskar sin version av tuppen Goliat och hönan Agda till sitt köp! Fina stora målardukar inköpta 50 x 60 cm, skall grundas i eftermiddag.
 
Sommaren har under några veckor bjudit på underbar sol och värme! Förra helgen tillbringade vi i ett somrigt Stockholm med fantastisk konsert på Globen av Katy Perry, Lars Lerins utställning på Liljewalchs och Mary & Linda McCartneys fotoutställning på Fotografiska. En grillmiddag hos älskade dotter Anna med familj hann vi oxå med. Helgen som gick hälsade vi på lillebror Anders o Catharina på deras ö i norra Roslagen. Där bjöds på vacket väder, båtturer, bastubad, havsbad, god mat och trevlig samvaro!
Lena Södercrantz foto.
 
ÖNSKAR ER ALLA EN GLAD MIDSOMMAR! Jag är snart tillbaka!
 
 
Kommentera inlägget här: