LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

UTSTÄLLNING KANALKYRKAN

Kategori: Blogg

Min och min sons utställning på Kanalkyrkan pågår fortfarande.  Riktigt vackert med mina färgstarka målningar och min sons stämningsfulla naturfotografier mot de rödbruna tegelväggarna. Utställningen pågår t o m torsdag 7 juni och öppettider är må-to kl 10.00-20.00.
 
Sommaren kom med sol och värme och stugpremiär och trädgårdsarbete konkurrerar nu med måleriet i atelj'en! Några veckor kvar innan jag stänger LenasArt inför sommarsäsongen. Tisdag 12 juni målar vi i fortsättningskursen tillsammans för sista gången. Därefter installerar jag min sommaratelj'e i vårt älskade Sjöhagen.
 
Jag har nu bara lite detaljer kvar på en av mina beställningstavla som snart ska levereras. Tyvärr kan jag inte publicera några bilder på den eftersom tavlan är en överrasknings- och födelsedagspresent.
 
Ingen målning i kväll, istället blir det ett besök hos Margareta som målar i tisdagsgruppen och har öppnat eget galleri under påskhelgen. Vi 8 "tjejer" ska först besöka och titta på hennes atelj'e/galleri och åker vi vidare till hennes hem för en bit mat och trevlig samvaro i sommarkvällen. Under den vackra pingsthelgen sade hon ja till sin Leif och kan nu titulera sig fru Karlsson.
 
Ser fram emot en skön kväll i trevligt sällskap! 
 
Ha en underbar vecka, njut av skir grönska och vackra blommor!
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: