LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Vilken härlig vecka!

Kategori: Blogg

MÅNDAG 12 NOVEMBER
Idag är det min lediga dag, min alldeles egen dag för avkoppling, reflektion och summering av en fantastisk vecka i atelj'en. En vecka fylld av målarkurser och målarevent, trevlig samvaro med massor av goa målarsugna tjejer, kreativitet och färger har flödat!  Det har målats & skapats, skrattats, diskuterats, njutits av pauser med både mat och fika (och årets första skumtomtar), ja riktigt mysiga dagar o kvällar har vi haft på LenasArt i novembermörkret.
Bilden kan innehålla: en eller flera personer
....här diskuterar vi lite kring hur en stjärnhimmel skall ta form...det målas himmel...
Bilden kan innehålla: 2 personer, personer som ler, personer som står och inomhus....och det målas hav!
 
Ett stort tack till er alla underbara tjejer som har målat tillsammans med mig under veckan: Marianne, Margareta, Rigmor, Lina, Lisa, Lena L, Katta och Annika i tisdags. Pernilla, Rossitza, Camilla, Ann, Marie-Josette, Emely, Sofie och Natalie i onsdags.Ingela, Mona, Jeanette, Carina, Gerd, Anna-Lena och Kicki i torsdags och under lördag/söndag: Lena, Stella, Lena L, Mia, Inga-Lill, Agneta och Eva.
Bilden kan innehålla: 8 personer, personer som ler, personer som står och skorOnsdagens "Konstnärer" med sina fina målningar!
 Bilden kan innehålla: 1 person, står
 Helgens yngsta konstnär, fantastiskt duktig!
Bilden kan innehålla: 7 personer, inklusive Eva Dunder, personer som ler, personer som står och inomhus
 ...och här visar helgens övriga deltagare sina färgstarka, fantasifulla tavlor!
 
För mig en vecka att minnas och tänka tillbaka på med glädje! Några kurskvällar t o m 4 december återstår innan jag börjar dra ner på höstens aktiviteter och ett besök av en konstförening på torsdag em,  samt ett föredrag för Gävleborgs Bröstcancerförening Maria nästa onsdag kväll. Den här veckan skall jag också tillbringa en del tid bakom mitt eget staffli och fokusera på eget måleri i atelj'en.
 
Solen tittar fram lite idag och en skön promenad väntar .
 
Önskar er alla en skön novembervecka!
 
Kram/Lena 
 
Kommentera inlägget här: