LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

HÖSTAKTIVITETER PÅ LENASART!

Kategori: Blogg

FREDAG 14 SEPTEMBER
Ja nu är båda mina målarkurser igång på LenasArt, härligt och inspirerande med så många mysiga, målarsugna tjejer i atelj'en under tisdags- och torsdagskvällarna i höst.
Bilden kan innehålla: utomhus
"Mustiga höstfärger med struktur på staffliet"
 
GästrikKonst 2019
Inbjudan till Gästrik Konst 2019 kom igår och anmälan ska vara inne redan 22 oktober. Alltid spännande och utmanande att jobba och se fram emot. Konstrundan infaller lite senare nästa år då påsken faktiskt inte infaller förrän 19-22 april, vilket är fördel för oss alla konstnärer som deltar för vi får ju lite längre tid på oss!
"Walk in the park", förra årets val till Gästrik Konsts konstfolder, tavlan finns nu hos sina nya ägare i Örebro!
 
Ja, konsthösten är verkligen igång med många spännande utställningar att besöka. Själv har jag bestämt mig att besöka några stycken, tyvärr brukar tiden inte räcka till, jag är tidsoptimist och tror alltid att jag skall hinna mycket mer än jag gör.....oavsett vad det gäller! Håll ögonen öppna i dagspress och Din lokaltidning, besök och njut av den skaparkraft som finns och som resulterar i så många intressanta utställningar både inom måleri och foto både lokalt och i Stockholm.
 
LenasArt
Själv har jag tillbringat många timmar i atelje'n de senaste veckorna. Som jag säkert nämnt tidigare älskar jag hösten med alla färger i naturen, och hög klar luft! Att gå ner till atelj'en, sätta på musik, tända ljus, koka en kopp kaffe och ställa sig bakom staffliet är helt oslagbart. Väl inne i skaparprocessen försvinner tid och rum och jag försvinner in i min egen lilla skaparbubbla!
Ingen automatisk text tillgänglig.
...så det är kanske dags att plocka fram hösthatten...för den som har en hatt förstås (inte jag)! 
 
Många nya ideer skall nu testas, nya målardukar och färger väntar på att användas, hösten är även en tid för nya experiment med strukturer, färgblandningar och teknik! Resultaten blir ibland långt ifrån det jag tänkt....men är lika utmanande och utvecklande oavsett slutresultatet.
 
Ha en underbar helg! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: