LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Första snön och snart vintertid - Vart tar tiden vägen?

Kategori: Blogg

Torsdag 22 oktober
Färgstarka, hektiska dagar på LenasArt, idag är det 9:e gången för mina kurser, vilket innebär att det redan är kursavslut nästa torsdag. Då alla mina härliga tjejer i em- och kvällskursen önskar måla vidare så kommer vi att måla vidare även under 3 torsdagar i november.
Bilden kan innehålla: blomma
Vårt "lövprojekt" har jag nu satt upp på en av väggarna i ateljen. Det blev ett färgsprakande collage som lyser upp i höstmörkret.
 
I lördags målade jag med en underbar liten tjej "Tilly" som fått en målardag med mig i 10-årspresent, vi hade en mysig dag tillsammans och jag blev imponerad av så mycket egna ideer och så många tavlor vi skapade tillsammans under dagen.
Nöjd tjej med de tre tavlor hon målade!
 
Idag är det dubbel-kurs, både em & kväll så jag ska strax kila ner till atelj'en och förbereda och tända upp, en så här regnig och grå höstdag är det extra mysig att sätta på musik, tända några ljus och låta kreativiteten flöda.
 
Konstkalender 2021
Konstkalendrarna har nu kommit från min leverantör och jag kommer under nästa vecka att börja distribuera dem till de som beställt. Det går fortfarande att beställa ett ex t o m 30 oktober. Beställning via e-mail: lenas@lenasart, eller via FB-messenger.
 
Gästrik Konst 2021 
Jag har nu skickat in nytt foto till vårens konstkatalog och hoppas att Stiftelsen har möjlighet att byta ut det jag skickade in för 2020 års inställda utställning, för den tavlan är såld!
 
Lördag 24 oktober
På lördag är det dags igen för ännu ett konstevent, då skall vi fira en 40-åring som även hon fått en målaraktivitet tillsammans med mig på LenasArt. Det är en av min dotters bästa kompis Therese, så jag ska få rå om dessa två unga damer en hel lördag....återkommer med rapport senare.
 
Ha en skön torsdag & en fortsatt skön vecka! 
 
Kram/Lena
Kommentera inlägget här: