LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

VERNISSAGE 2001-2021

Kategori: Vernissagebilder, Vernissagebilder

VERNISSAGEBILDER FRÅN NÅGRA AV MINA UTSTÄLLNINGAR 

Fullständig lista på samtliga utställningar finns under kategorin CV.

Gästrik Konst 2022 - Atelje & Galleri LenasArt

Kan vara en bild av 1 person, står, utomhus och text där det står ”၄. GÄSTRIK KONST Hela Päskhelgen” Kan vara en bild av 3 personer och inomhus

GALLERI BLÄCKHORNET - AXMAR BRYGGA
3/7-22/8 2021, öppet 12.00-18.00 varje dag under hela utställningsperioden.

Nöjda kunder som vid öppnandet av utställningen lördag 3/7 köpte min målning "Sunny Girl" och tog den med till Sundborn, där den nu får hänga nästan granne till Carl Larsson, som den trevlige mannen skojade och sa. Hoppas de kommer att trivas tillsammans, 

Kan vara konst av en eller flera personer och inomhus Kan vara konst av en eller flera personer och personer som står

PÅSKUTSTÄLLNING LENASART 2021
Gästrik Konst blev tyvärr inställt även i år då pandemin slagit till både med en andra och en tredje våg. Precis som förra året öppnade jag upp ateljen för besökare under två dagar. Följde noggrant myndigheternas rekommendationer.

Ingen fotobeskrivning tillgänglig. Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

 Ingen fotobeskrivning tillgänglig.   Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

UTSTÄLLNING KANALGÅRDEN JANUARI 2021

Jag var månadens konstnär på restaurang Kanalen på Kanalgården 15 jan - 15 feb. 

Lilla mamma var första besökaren.

Ingen fotobeskrivning tillgänglig. Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

**********************************************************************************************

PÅSKUTSTÄLLNING 2020
Då Corona slog till, blev tyvärr 20 årsjubileet och 2020 års Gästrik Konst inställt. Jag öppnade upp LenasArt i egen regi under 2 dagar och besökare fick boka tid, så vi kunde hålla avstånd till varandra och mötas på säkert sätt.

Ingen fotobeskrivning tillgänglig. Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

SANDBACKA PARK - 6 MAJ - 12 MAJ 2019

Här hängs sista tavlorna upp inför utställningen på Sandbbacka Park i samarbete med
Racine's Inspirationskväll fredag 10 maj på Sandbacka Science Park.

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

GÄSTRIK KONST 2019

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.   

KANALKYRKAN MAJ 2018

Ingen fotobeskrivning tillgänglig.

Johan och jag tillsammans med min fantastiska "födelsedags/vernissagetårta"!

******************************************************************************************************************GÄSTRIK KONST 2018

Så många besökare i ateljén i år, (många hundra) och så många av mina tavlor som nu bytt ägare! Slog nog alla tidigare rekord.  Fantastiskt roligt och jag är fortfarance överväldigad och förvånad vad det var som hände när jag nu går runt i ateljén där tavellister och väggar nu gapar tomma! Ödmjukhet och tacksamhet är vad jag känner över att mina målningar och mitt måleri blev så uppmärksammat och uppskattat i år!!!  

Strax före öppningsdax långfredag 30 mars 2018
...och även under sista utställningens dag Annandag Påsk 2 april 2018 var det fullt av besökare ända fram till stängningsdags kl 16.00, dagens yngsta kund fick köpa min minsta tavla som hon blev så förtjust (25 kr inkl staffli), det var en stolt liten tjej som poserade med sitt livs första konsinköp!
Förhandsvernissage på Konsthallen torsdag 29 mars för samtliga konstnärer. Min tavla "Between summer & fall" var mitt val till årets samlingsutställning.
***********************************************************************************************************************
 GÄSTRIK KONST 2017

 

I ateljén och på Sandvikens Konsthall där samtliga deltagande konstnärer visade var sitt verk.

  *******************************************************************************************************************************

DEELOOPART - KONSTMÄSSA I STORA GASKLOCKAN GÄVLE - ADVENT 2016
Kärt besök av mina barnbarn på öppningsdagen, viktigt att skriva i Gästboken tyckte Wilmer!

 
JUBILEUMSUTSTÄLLNING SANDBACKA PARK - SEPTEMBER 2016 

Jag firade 10-årsjubileum som kursledare med en samlingsutställning med mina kursdeltagare. Här tillsammans med Margareta Ljung på öpningsdagen.

 
 
****************************************************************************************************

Galleri Miles - juli 2016

 
*****************************************************************************************************
Gästrik Konst Påskhelgen 2016
 
***************************************************************************************************** 
Gästrik Konst 2015
*************************************************************************************************
 
Utställning Johan Thunbergs gästgalleri - Laxön Älvkarleby juni 2014
 ****************************************************************************************

 Gästrik Konst 2014 - LenasArt, Björkgatan 9 i Sandviken 

Jag deltog för 9:e året i GästrikKonst, tavlan "Lady of leisure" 1 var den tavla jag valt ut att vara
med i årets katalog och blev såld direkt på fredag morgon när jag öppnade.

*************************************************************************************************************** 

 GästrikKonst 2013 - LenasArt, Björgkatan 9 i Sandviken

Jag deltog för 8:e gången i GästrikKonst, och öppnade för första gången  upp
LenasArt för besökare. Besökare i rum 1, långfredag 29/4.
Besökare rum 2...
********************************************************************************************************

Sommarutställning Engeltofta  - Vernissage 1 juli 2012
Landshövding Barbro Holmberg invigde utställningen. I handen håller hon årets utställningskatalog med min tavla "Ros från någon" på första sidan. Kul att just jag fick äran att pryda framsidan!

Här står jag framför tre av mina tavlor


... och här en bild av "Ros från någon" som numera pryder väggen hos
köparen som är bosatt i Gävle!

GALLERI & ATELJE: LENASART
Vernissage "Paintertainment II" 27/11 2011



Vernissage GästrikKonst 2011, Långfredagen 22 april


Vernissage utställningen Paintertainment I,  LenasArt 1:a adevent 2010


Vernissage Engeltofta, juni 2010


Vernissage GästrikKonst, Högbo Bruk april 2010


 
Vernissage Tallbo 2009                               Vernissage GästrikKonst 2008
      
 Vernissage 5 maj 2007  Vernissage, Engeltofta 2005 
Vernissage Galleri Lätting Gävle, 2007                 Vernissage Engeltofta 2005
             
 Vernissage GästrikKonst 2004 
Vernissage                             Vernissage                       Vernissage
Tallbo 2001                             Gästrik Konst 2004          Gästrik Konst 2005