LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Sommar på LenasArt

Kategori: Blogg

TISDAG 2 JULI
Ny månad och lugnet har lagt sig i atelj'en! Juni flög förbi precis som maj, det var kursavslutning för både nybörjar- och fortsättningskursen, föredrag för en grupp på 16 personer med avslutningsmiddag på mysiga restaurangen The Church. Själv passade jag på att ladda ny energi med en kvällskurs där vi testade "Dirty Pouring" och "Fluid Painting", så härligt och inspirerande. Har nu köpt in lite nytt material och tänker fortsätta att experimentera med "dräll & häll" under sommaren.
Bilden kan innehålla: utomhus Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 Har även reparerat tavla åt en kund (ha ha, hans katt hade hoppat upp och rivit loss lite färg), det är nu åtgärdat och tavlan levererad och som bonus köpte denna kund ännu en tavla av mig vid besöket (den 6:e). Stort tack Per och Monica för alla era besök och tavelköp.
Bilden kan innehålla: utomhus
Tavlan "Blueyed" reparerad efter kattlöset....
 
Snart dags för 4 veckors sammanhängande semester då jag installerar sommarateljen i Sjöhagen och måleri i lugn och ro.
 
Planeringen för höstens kurser är nu i stort sett klar och information om datum, kostnader, etc finns under kategorierna "kursutbud" och "målarevent".
 
Avslutningsvis vill jag önska er alla mina läsare en underbar sommar och naturligtvis med förhoppning om  många soliga, lata dagar.
 
Blogguppehåll till början/mitten av Augusti!
 
 
Kommentera inlägget här: