LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

NYTT KONSTÅR PÅ LENASART!

Kategori: Blogg

ONSDAG 2 JANUARI
Jag vill börja med att visa en bild på en magisk solnedgång igår kväll. Vilken fantastisk avslutning på det här decenniets och det här årets första dag. (bilden är helt oretuscherad).
 
 
Efter en härlig och avkopplande (och grön) Jul- och Nyårshelg är det nu äntligen dags att öppna atelj'en igen efter en månads uppehåll med kurser och eget måleri. 
Bilden kan innehålla: himmel, träd, moln, växt, utomhus och natur
Jag hade förstås tänkt att jag skulle hinna med lite eget måleri åtminstone någon dag i december, men inte ett penseldrag har det blivit...så mycket annat kom emellan!
 
 
Av samma anledning har det inte heller funnits möjlighet att uppdatera bloggen, men nu är det dags och idag har jag varit igång full av ny energi och både snyggat upp och städat atelj'en och grundat målardukar. Jag har även skickat kursinbjudan till tjejerna i fortsättningskursen och hälsat dem varmt välkomna till LenasArt på tisdag 7 januari. Nu riktigt läntar jag efter att komma igång igen. 
 
 
GÄSTRIK KONST 2020
Ett par veckor före jul skickade jag in min presentationstext och ett foto av den tavla jag valt att ha med i vårens konstkatalog. Glädjande är att det i år kommer att tryckas en riktig konstkatalog igen.
Gästrik Konst firar 20-årsjubileum. Jag kommer att delta för 15:e gången och är en av 73 deltagande konstnärer. Mer information kommer lite senare.
 
Önskar er alla en Trevlig Trettondagshelg! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: