LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Hemester & Road Trip 2020

Kategori: Blogg

MÅNDAG 19 JULI
Då har vi gjort sommarens Road Trip (10 dagar) och är nu tillbaka i vårt älskade Sjöhagen för några veckors vistelse innan kära mannen måste återgå till arbetet och jag börja planera för att öppna min atelj'e LenasArt igen efter flera månaders uppehåll med kursverksamhet, utställningar etc. Längtar verkligen efter mina kursdeltagare och att komma igång med mitt eget måleri igen. 
Sköna dagar i stugan där vi kopplar av med sol & bad varvat med trädgårdsarbete, promenader o cykelturer och lite utspridda besök av familjen när vädret tillåter så vi kan vistas så mycket som möjligt utomhus och hålla avstånd så gott det går.
Lördagkväll i Sjöhagen.
Sommar, sommar, sommar! 
 
Fågelsundet - Uppland
Ett glas vin på bryggan sista kvällen i Fågelsundet där vi bodde några dagar och cyklade, vandrade  och gjorde små utflykter. Ligger så vackert vid havet med röda vackra sjöbodar, spännande naturstigar och små fina badvikar där vi kunde ta oss ett dopp.
Fina små sjöbodar!
Vi njöt av färskrökt sik och lax från "Fågelsundet Fisk" och köpte naturligtvis med oss en extra bit när vi lämnade vackra Upplandskusten. 
Jag har ju blivit med MTB denna sommar, (mycket roligare än jag föreställt mig) men en stor utmaning för mig som egentligen inte alls är en cykelfantast, men cyklat har vi nu gjort både i Uppland, Dalarna och nu på våra egna små fina grusvägar och stigar vid stugan o kring Storsjön.
 
Tällberg o Dalecarlia Hotel & SPA
3 nätter bodde vi på Dalecarlia och gjorde dagsutflykter med cykel och till fots, njöt av den vackra utsikten över Siljan, sommar Sverige är så vackert och varje år gör vi en liten Road Trip för att upptäcka, uppleva  och se mer av vårt vackra land.
 Vilar rumpa och ben vid vår cykeltur från Tällberg till Leksand tur o retur. Fin liten oas för en paus hittade vi i Japanska parken. 
Japanska Parken - Leksand
 Utsikt från vårt hotellrum på Dalecarlia. Mysigt litet rum i den äldre delen och med detta vackra lilla fönster.
 Vackra anrika hotel Dalecarlia på toppen av Tällberg.
 
Ha en fortsatt skön sommar, idag regnar det så det belv en tur till stan, och ett litet inlägg här på bloggen.
 
Njut av sommaren och var fortsatt rädda om varandra!  Kram/Lena
 
 
 
Kommentera inlägget här: