LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LENASART - NYTT ÅR - NYA UTMANINGAR

Kategori: Blogg

MÅNDAG 4 JANUARI 2021
 
God Fortsättning på det nya året. Hoppas att ni alla haft en skön och avkopplande Jul- och Nyårshelg tillsammans med nära och kära (även om det blev under lite annorlunda former i år). Själva har vi kunnat träffa alla barn och barnbarn vid olika tillfällen, en familj i taget, både utomhus och inomhus.
 
Däremellan har det varit lata och sköna dagar med god mat, långpromenader och soffhäng med glögg och pepparkakor, chokladaskar och annat mumsigt som hör julen till.  Det nya året firade vi in på tu man hand med en god 3-rätters middag och vacker nyårsunderhållning från Skansen i TV-rutan och naturligtvis ett glas bubbel vid 12-slaget.
 
Nu hoppas vi och ser fram emot ett ljusare och bättre och COVID-19 fritt år 2021 både för oss i Sverige och för övriga världen. Skönt att vaccineringen är på gång, vi håller tummarna och ser framåt och fortsätter att vara försiktiga och rädda om varandra!  
 
Tavlan heter "Fredagsmys" och målades och såldes för många år sen, men jag tycker hon får symbolisera sköna och vilsamma dagar!
 
LENASART - PLANERING 2021
Jag har nu uppdaterat kursinformation under kategorin "Kursutbud" och hoppas att kunna starta upp mina 3 målarkurser som planerat  W03. Jag kommer att skicka ut information till mina kursdeltagare i slutet av denna vecka.
 
Under julledigheten har jag också varit en hel del i atelj'en och experimenterat och målat ett par stora abstrakta tavlor i guld, svart och vitt, de är ungefär 90 x 75 cm i formatet. Roligt men krävande att gå upp i storlek. Imorgon är det dags att köpa in lite nytt målarmaterial och nya stora målardukar!
 
Gästrik Konst 2021
Jag står kvar som en av utställarna under årets Gästrik Konst under Påskhelgen 2021. Vi håller tummarna för att det kommer att kunna genomföras som planerat i år, allt beror ju på rådande omständigheter och hur läget med COVID-19 är när vi närmar oss april.
 
Dags för att gå ner i ateljen några timmar innan jag ska gå på ett skönt Yoga-pass ikväll. Skönt att komma igång med lite vardagsrutiner igen.
 
Ha en skön första vecka på nya året och var fortsatt rädda om er och varandra!
 
KRAM / Lena
 
Kommentera inlägget här: