LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Äntligen julledig...

Kategori: Blogg

...och själv inbillar jag mig att jag skall få lite tid över att måla under mina lediga dagar, vi får väl se hur det blir med det. I vilket fall tänker jag investera i lite nytt målarmaterial och förbereda skisser och planera inför kommande konstaktiviteter.
 
Sista två tisdagarna i ateljén blev det söta små tomtar målade ....ååååh vad befriande och inspirerande det var att måla små barntavlor som omväxling och riktigt kul att leka fram olika ansiktsuttryck! Jag ville att de skulle se finurliga och pillemariga ut! Tror jag fick till det!
 
Vi var åtta tappra konstnärer som målade i tisdags, ingen julstress här, härligt att den konstnärliga
inspirationen och skaparlustan prioriterades mitt i julstöket!....Här kommer bilder på mina små nissar... 
Sålde också en tavla förra veckan. En av mina vita hästar som jag målade förra sommaren. Det blir julklapp till någon som gillar hästar. Galleri Profilen i Gävle fixade en passande ram som gjorde att tavlan kom till sin rätt. Hoppas den som får julklappen också blir nöjd.
Ateljén har nu julstängt och öppnar igen tisdag 8 januari, ev hinner jag med något ytterligare
inlägg under helgen, annars blogguppehåll till efter helgerna
 
Så vill jag avsluta med att önska alla en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!
Tänk ett vi snart har ett helt nytt år framför oss, alltid samma härliga känsla....
Nu skall jag ut i julträngseln och handla hem det sista och sedan ska jultårtan bakas!!!
 
 
Kommentera inlägget här: