LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Däckad & dunderförkyld...

Kategori: Blogg

...och ont i både kropp o knopp! Kära sambons förkylning har nu drabbat även mig och största delen av denna söndag har tillbringats i ryggläge, lätt knaprandes på Vicks Blå!!
 
En stund framför datorn kanske piggar upp...Jag vill ju rapportera några rader om mina aktiviteter i ateljén som blev så lyckade och som tur var hann genomföras innan förkylningen bröt ut. En härlig vecka i ateljén och jag har nu börjat bokföra den tid jag är där och kom totalt upp i 37 timmar, nästan heltid alltså! Underbart, underbart! Måleri o musik, måleri o musik! That's life!
 
Torsdag 20/2 hade jag som jag berättat i tidigare inlägg besök av sponsorerna till GästrikKonst, tyvärr hade några tackat återbud sent samma dag, så vi blev inte så många men det blev trevligt ändå med givande diskussioner kring konst, mitt måler och min verksamhet och vad GästrikKonst betytt och betyder för oss lokala konstnärer!
 
Fredagen 21/2
Min barndomskamrat Lena A hade bokat denna eventkväll till en annan av mina barndomskamrater Britt som fyllde jämnt under förra veckan! Britt o jag växte upp tillsammans och ritade och målade alltid och satt i vår familjs husvagn och ritade ut ritblock efter ritblock och fantiserade om vår framtid som konstnärer (vi var då ca 9-10 år)!  Min älskade morfar Josef som var bokbindare och bodde i Örebro skickade o försåg oss med ritblock så fort vi behövde. Morfar var en av mina tidigaste supportrar och beundrare och ramade gärna in mina små teckningar....Det kändes alltså extra festligt och värdefullt att ordnat denna kväll för Britt och tillsammans med , Lena A och gemensamma vännerna Marie och Brillan, Vi målade, pratade, åt, drack vin, målade, drack kaffe o mera vin o plötsligt var kl 01.15 så vi måste bryta upp! Tiden går fort när man har trevligt.
 
Den "team-painting" som vi alla skulle måla gemensamt och som Britt skulle få med sig som minne från kvällen hann vi inte med så det blir en ny träff på torsdag kväll igen när vi skall fixa den! Tack alla tjejer för en underbart trevlig kväll tillsammans & välkomna tillbaka till LenasArt på torsdagkväll!
Laddar för ny vecka, hoppas jag kryar på mig så pass att jag orkar vara mycket i ateljén även denna vecka!
 
Dags för min målargrupp på tisdagkväll igen! Två förfrågningar på nya event har jag fått och förberedelser för GästrikKonst har påbörjats. Årets konstkatalog går i tryck under veckan fick jag veta i torsdags.
 
Konstvåren 2014 är igång med buller o bång
 
Ha en bra vecka, jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: