LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Våren vände på klacken o stack...

Kategori: Blogg

..och mina små spröda penséer som jag planterat och satt ut i kruka inför gårdagens målar-event såg lite småfrusna ut när jag plockade in dem sent på kvällen! I skrivande stund snöar det för fullt....Våga Vägra Vinter, var det visst!
 
Tisdag 18 mars - kom ett lättsamt gäng på 9 glada killar och en tjej till LenasArt för att tacka av sin arbetskamrat Åke Johansson som inom kort slutar arbeta på Sandvik Coromant. Jag har också arbetat med Åke tidigare, så det kändes väldigt roligt och inspirerande att planera kvällen och motivet för den team-painting som alla skulle måla tillsammans till Åke.
 
Vatten, segelbåt, sommarstuga, osv var temat och efter en trevlig kväll med ett par avbrott för mat och fika stod det en riktigt fin tavla på staffliet. Nu ska den ramas av mig och levereras nästa torsdag! När den är ramad och klar kommer jag att publicera också den. Tack allihopa för att ni ville komma till mig med Åke och varmt välkomna tillbaka! 
 
Här kommer ett par bilder från kvällen igår:
  
Åke stående med basker                       Micke berättar anekdoter..
 
Fram med snöspadarna, dra ner mössan och svep halsduken tätt kring kroppen. Kung Bore kämpar på!
 
Ha en trevlig onsdagkväll. Jag är snart tillbaka! 
  
Kommentera inlägget här: