LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Idag firar jag...

Kategori: Blogg

...att det är exakt ett år sen jag stämplade ut från Sandvik Coromant och lämnade mitt arbete som Event Coordinator för att bli "friherinna/konstnärinna" på heltid! Tack Sandvik Coromant som gjorde det  möjligt att satsa på konsten 100 %. Fantastiskt och ofattbart att det redan gått ett helt år!
 
 "Stämpelklocka, ett minne blott"                "Viva Mexico"
 
LENASART
Under året har jag utökat min verksamhet och förutom eget måleri hållt:
1 föredrag
1 week-end kurs
1 deltagit  själv i en workshop i akvarellmåleri (3 dagar)
2 utställningar (GästrikKonst & Månadens konstnär på Laxön i juni)
2 gästföredrag i ateljén (Johan Thunberg & Galleri Profilen)
3 Galleriträffar
3 kurser (1 nybörjarkurs & 2 fortsättningskurser)
6 målarevent för  företag och privata sällskap
6 av mina tavlor finns f n till försäljning hos Galleri Profilen i Gävle
20 konsttryck och presenttavlor sålda
24 originaltavlor sålda under året
 
"Farväl till två av mina tavlor"                      "I Johan Thunbergs gästgalleri, Laxön"
 
Kommande aktiviteter
* Barnkalender för 2015 på "G"
* Måleri & planering  inför vårens konstrunda GästrikKonst 2015 påbörjat (deltar för 10:e gången)
* Nya tryck av vykort i form av "månadskort" av samma motiv som i barnkalendern.
* Week-end kurs i maj (7 deltagare redan på intresselistan)
* Fortsättningskursen rullar på under vår & höst 2015
* Nybörjarkurs igen till hösten 2015
* Konstcafé som jag planerat ligger på is tills vidare, tiden räcker helt enkelt inte till....
* Krokiteckning sö 16/11 på Kulturcentrum
 
Och Jag undrar allt oftare.... hur hade jag tid att arbeta egentligen!!! "Time flies"
 
På privata sidan har det naturligtvis också resulterat i många förändringar, bl a flera resor (nu behöver jag inte begära semester, "de ä bare å åk")!
 
Så resor till Mexico, Istanbul, Cypern, Köpenhamn, Bornholm och Gotland har det blivit + ett antal besök och vistelser till Stockholm för att bl a se Liljewalchs vårsalong, Nils Dardel på Moderna Museet och även besöka så många utställningar som möjligt lokalt, Galleri Majoo, Galleri K i Gävle, Sandvikens konsthall där jag nu ser fram emot Per Kocks vernissage lördag 8 november kl 13.00. Har följt och beundrat hans konst under många många år. 
 
Ska inte sitta här framför datorn och rabbla upp allt som hänt  men stugan i Sjöhagen, mina älskade barn & barnbarn och kära mor 87 har också fått lite mer av min tid. Att ha möjlighet och kunna träna/ motionera och få lite frisk luft under dagtid är heller inte fel!
 
Dagen firas med en långpromenad i solen. Målning till musik (Kleerups nya är underbar) en stund i ateljén, ett  träningspass på Må Bättre och när mörkret smyger på, skålas med lite "bubblor i glasen" och en god middag med kära sambon som stöttar mig till 100 % och ställer upp med ramning, transporter och hjälper till med allt som behövs under mina utställningar och eventkvällar.
  
Trevlig Helg & Spöka på! Om ni nu orkat läsa ända hit förstås.....
 
Nu ut i solen & sedan väntar ateljén, TGIF!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: