LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Fredagsbesök x 2 i ateljén!

Kategori: Blogg

Besök I
I fredags em fick jag besök av min konstnärskollega Irene  i atelj'en. Vi fick  några trevliga timmar tillsammans med  intressanta/givande samtal kring konst, måleri och tavlor. En kaffepaus med årets första semla satt inte heller fel. Irene är också  intresserad av foto och duktig fotograf och tog nedan foto av mig "in action" bakom staffliet. 
Besök II
Tidigare under förra veckan fick jag mail från en ung tjej, Lisa, som kontaktade mig och undrade om jag kunde ge henne lite råd kring prissättning av hennes akvarellmålningar. Hon skickade ett par bilder av sina fina akvareller så jag fick titta lite och fundera kring bilderna och så kom hon också till ateljén en liten stund på fredagen. Vi diskuterade lite kring hennes bilder och både jag och Irene uppmuntrade henne att fortsätta teckna och utveckla sitt måleri. Spännande.....och  kanske vi får tillfälle att träffas igen framöver. Kul att ta del av andras kreativitet och lust att måla oavsett om det är olja, akryl eller akvarell så är det alltid lika stimulerande och inspirerande!
Lena Södercrantzs foto.
Den här lilla fina fågeln i prickiga stövlar och prickig sjal fick jag av Irene. Jag, äääälskar prickar, å det gör hon också....så jag fick liksom "feeling" på prickar igen! Kanske blir det ett prickigt hus, en prickig katt eller några andra prickar framöver....
Tisdag 27/1  
blir det eget måleri i ateljén under dagen och med tjejerna i fortsättningskursen på kvällen.
Därefter blir det uppehåll med målandet i ateljén för min del under ett par veckor, för snart....mycket snart....
 
  ...byter vi ut Kung Bore mot lite varmare breddgrader...
....och  här ska vi bo på Riu Palace i Punta Cana - Dominikanska Republiken
Ett par veckors härlig avkoppling med sol o bad och skissblock och skisspennor skall natuligtvis packas med! 
 
Ha det gott! Nu tar även bloggen semester under ett par veckor!  
 
Jag är snart tillbaka! 
 
Kommentera inlägget här: