LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Hej - Nu är jag tillbaka!

Kategori: Blogg

Måndag 27 juli
Igår var det dags att flytta in till stan igen ifrån vårt älskade Sjöhagen och idag har kära sambon börjat arbeta och jag börjat planera så sakteliga för höstens aktiviteter på LenasArt!
 
Tur att vi startade semestern med en veckas solsemester i Turkiet, vilket gör att vi fått både värme, sol och bad denna regniga sommar. Ett besök i Örebro blev det oxå där Skandinaviens största konstbiennal Open Art 2015 pågår t o m  september.

Okonventionell, överraskande och skön konst visas på offentliga platser och i ombyggda affärslokaler etc. 73 konstnärer från hela världen och tre konsthösgskolor visar 130 konstverk runtom i stan. Spännande, annorlunda och väl värt ett besök.
 
Det blev en bra kombo av konst och nostalgi. Min mamma är ifrån Örebro och min mormor och morfar bodde här. Ett kärt återbesök oxå till Lekeberga vid Kilsbergen där mormor o morfar hade sitt sommarställer och många härliga barmdomsminnen dök upp från alla somrar vi tillbringade där.
  
Besök av  barn, barnbarn och bonusbarn har vi oxå hunnit med och det har blivit både båtturer med ekan, smultronplockning och grillkvällar t o m i vackert väder.....
Sommarateljé installerades i stugan och lite målning mellan varven har jag hunnit med under regniga dagar, men nu är allt inflyttat igen och jag skall återställa ateljén och förbereda inför höstens aktiviteter.
Min påbörjade tavla "Enjoy Summer" kanske döps om till "Dream of Summer", en hel del arbete återstår med tavlan och kul att testa ett helt nytt format 80 x 80 cm.
 Slut på min lilla semesterrapport och dags för lunch, idag blir det en fräsch smoothie med lite extra nyttigheter. Efter semesterns härliga grillmiddagar och restaurangbesök längtar jag efter lite sundare vanor och att komma igång med både träning och den underbara Yin-Yogan som jag saknat....
 
Ha en fortsatt härlig semester ni som är lediga, jag är ju min egen "boss" numera och väljer själv min ledighet! Jag är snart tillbaka med nytt inlägg!
 
 
 
Kommentera inlägget här: