LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Saffranssnurror & kursavslut!

Kategori: Blogg

... en mysig start på veckan igår med bak av saffranssnurror o lite advenstkänning med snöflingor i lufen och -7 grader utanför köksfönstret. Jag hör till dem som älskar advent och jul och ser fram emot att plocka fram alla stjärnor och ljusstakar och få lysa upp denna mörka mysiga årstid!
"lovar att de blev både mumsiga och luftiga" 
 
LenasArt
I torsdags tjuvstartade jag också med lite glögg o pepparkarkor i ateljén för en mysig avslutningskväll tillsammans med deltagarna i höstens nybörjarkurs. 
 
Ikväll målar jag med tjejerna i fortsättningsgruppen. Vi kör på t o m tisdag 8 december.
 Tack alla för den fina buketten och den goda chokladen! Välkomna tillbaka och hoppas vi ses snart igen!
  
Stockholm 13-15 November
Då det bl a blev ett besök på Keratima och inköp av lite konstmaterial. Härligt att botanisera bland hyllor fyllda med färgburkar och penslar av alla tänkbara slag.
Lördagsgodis blev några nya färgtuber och tre penslar "de Luxe"! Smakar det så kostart det!
 
Jag längtar redan...
...till morgondagens tjejmiddag med god mat och massor av "tjejsnack".
Det blir skön avkoppling efter förra veckan, då jag och mina båda bröder flyttade lilla mor (88) till nybyggda Kanalgården, Trygghetsboende för äldre med egen restaurang, trygghetsvärdar, vaktmästare osv.
"Skål lilla mamma!"
 
Fick lite röda rosor på kinderna efter söndagens frostnupna promenad, men närmre färgen än så kom jag  inte under förra veckan! 
 
Ha en bra vecka, tänd ljus i mörkret och njut av att vi närmar oss advent!
 
 
Kommentera inlägget här: