LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

DeeloopArt konstmässa i Stora Gasklockan Gävle

Kategori: Blogg

Helgen 25-27 november
Med två fullastade bilar gav vi oss av till Gävle tidigt i ottan i fredags morse. Klättrade, spikade (och fikade) i flera timmar för att få allt klart till kl 13.00 då DeeloopArts konstmässa slog upp portarna för besökare. Så välordnat med stora vita skärmar och många duktiga konstnärer från bl a Danmark och övriga Sverige (bara lilla jag från Sandviken) och tre till från Gävle. 
Morgonpigg konstnär
 
Många besökare stannade till vid min monter och det blev spännande och intressanta möten och samtal kring konsten. Det var hög kvalitet på all konst som visades under helgen och det fanns allt från keramik, skulptur, textil, installationer och måleri.
 Mina små älsklingar hälsade på en stund på lördagen och passade på att skriva o rita lite i  gästboken...
 
 Min fantastiska mässgranne från Danmark, Tove Andersen med sin färgsprakande konst...
...och så Johan Thunberg med sina vackra naturmålningar! Ett extra stort tack till dig Johan för att du tipsade mig om att ansöka till konstmässan!
 
Tre dagar gick alldeles för fort och på söndagseftermiddagen var det plötsligt dags att plocka ihop igen och smälta intrycken från en intensiv, spännande och lyckad konstmässa. Malin från DeeloopArt kommer med all sannolikhet att arrangera en mässa i Gävle även nästa år! Det ser jag fram emot och kan mycket väl tänka mig att delta igen!
  
Många nya konstnärsvänner fick jag och många nya besökare kom, stannade och pratade en stund och både konstkalendrar, vykort, presenttavlor och en stor tavla såldes. Så igår sa jag hej då till min tavla "På Balkongen", som såldes under lördageftermiddag och hämtades i ateljén igår! Jag kommer att sakna dem lite.....
LenasArt 
Ikväll är det näst sista gången på fortsättningskursen och senare i veckan skall jag förbereda inför GästrikKonst 2017, porträttfoto och tavelfoto till konstfoldern skall vara inskickat senast 5 december. Det rullar på.....parallellt jobbar vi vidare med planeringen för yoga/måla kursen i Frankrike och nästa vecka skall min kollega och jag träffa Lotta och Gunnar från Maison Vieussan (platsen där kursen kommer att hållas i maj).
Mer info kommer efter hand under kategorin "Kursutbud"
 
Ha en underbar vecka, njut av att det nu är advent och stressa inte för mycket med julförberedelserna. Det blir jul ändå!
 
 

KOMMENTARER:

  • Britt-Marie Bohm säger:
    2016-12-03 | 12:55:13

    Va skoj att se och va duktig du är, Lena. Såg ett inlägg på fb som Kerstin delat.

    /Britt-Marie

    Svar: Tack Britt-Marie! Kul att du kikat på min sida å min konst! Hoppas allt är bra med dig! 😊 Kram/Lena
    Lena Södercrantz

Kommentera inlägget här: