LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

NYHET I ADVENT! Konstmässa i Gasklockorna Gävle 25-27 November

Kategori: Blogg

NYHET I ADVENT! Konstmässa i Stora Gasklockan Gävle 25-27 november 2016
Jag är en av deltagarna!
 
Öppettider:
Fredag kl  13 - 18
Lördag kl  10 - 18
Söndag kl 10 - 16
 
DeeloopArt arrangerar för första gången en konstmässa i Gävle! Fantastiskt roligt! 

Konstmässan sammanfaller med 1:a advent och Gävlebockens 50-års firande.

Gävle stad firar detta ordentligt med  "Julen börjar i Gävle", många olika aktiviteter planeras och DeeloopArts konstmässa är en del av detta.

Gratis entré för besökare, Restaurangen i Gasklockan har öppet hela helgen. De serverar mat och en julbuffé!
Kommer även att finnas ett Café med kaffe, glögg och pepparkakor.
 
Ateljé för de minsta, så att alla har trevligt. Barnen ska få rita sitt eget konstverk. Kommer att vara i anslutning til cafét!  Ytterligare info vilka konstnärer och gallerier som deltar, se:  www.delopart.se
 
Ni kommer att hitta mig och min konst i monter 24!
 
 

VARMT VÄLKOMNA!

***********************************************************************************************************************

Ikväll har jag nybörjarkurs i ateljén igen, redan lektion 8 av 10, veckorna bara rusar iväg, fortsättningskursen rullar vidare fram till första veckan i december och ytterligare två aktiviteter på LenasArt återstår före jul. Nästa helg 5-6 november kör jag höstens sista weekendkurs i måleri med 10 deltagare, och söndag 13 november, årets sista målarevent, då en familj önskar fira en födelsedag med att göra något annorlunda och kommer för att måla tillsammans med mig en dag i ateljén. Planeringen för vårens yoga/måleri kurs i Languedoc har också påbörjats och inbjudan kommer förhoppningsvis att publiceras på sociala media vid årsskiftet. Så håll ögonen öppna, begränsat antal platser, så först till kvarn kommer att gälla!

Det har varit en fantastisk kreativ konsthöst och jag känner mig så tacksam att få förmånen att träffa så många trevliga människor som vill prova på måleri och att måla tillsammans med mig i kurser, workshops och event. TACK ALLA!  Detta har varit min dröm och vid årsskiftet har jag har varit heltidskonstnär i tre år!

Imorgon reser jag och kära sambon till "Hufvudstaden"  för att bl a se Phantom of The Opera på Cirkus!

Ha en underbar helg, jag är snart tillbaka!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera inlägget här: