LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Atelje'n öppnad igen - Nu kör vi!

Kategori: Blogginlägg 2017

Onsdag 23 augusti
 
Åh vilken härlig kväll det blev på LenasArt igår när fortsättningskursen startade upp igen
efter sommaruppehållet. Jag hade förberett en gemensam övning för att få igång alla i
gruppen och temat för kvällen var "maskrosor".
Vi mumsade jordgubbstårta (tack Margareta) och målade med hjälp av pappersrullar, bomullstops och bomullstussar! Det blev överraskande bra resultat efter en hel del experimenterande! 
Om det blev maskrosor kan väl diskuteras, men mysigt  hade vi och kreativiteten flödade. Nu
laddar jag för höstens aktiviteter med eget måleri, uppstart av nybörjarkurs torsdag 14 september,
ett målarevent "Konstnär för en kväll" med internationella deltagare onsdag 6 september, ytterligare
ett målarevent onsdag 11 oktober och 28-29 oktober kör jag höstens weekendkurs. Är du intresserad att delta i någon av mina kurser/event så hittar du ytterligare information under kategorin "kursutbud".
 
  
Ha en skön sensommarvecka! Om en liten stund börjar "Farang" så det här får räcka för
den här gången.
 
Jag är snart tillbaka!
 
 

 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Hanna Karlsson säger:
    2017-08-24 | 22:22:07
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

    Vilken rolig kväll!

    Svar: Tack Hanna! Ja det blev verkligen full fart i atelj'en!
    Lena Södercrantz

  • Jessica Högberg säger:
    2017-08-26 | 09:09:15
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

    Så vackert dom har gjort, vart håller du till?

    Svar: I Sandviken, i hörnet vid Björkgatan/Torggatan har jag min ateljé. En stor skylt ovanför på väggen LenasArt "Galleri & Ateljé".
    Lena Södercrantz

  • Jessica Högberg säger:
    2017-08-27 | 09:58:10
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

    Så härligt! Bor i Stockholm så lite långt...

    Svar: Välkommen om ni har vägarna förbi....
    Lena Södercrantz

  • Jessica Högberg säger:
    2017-08-28 | 14:35:34
    Bloggadress: http://lchftrollet.blogg.se/

    Ingenting är omöjligt, har stuga utanför Hudiksvall

    Svar: 👍
    Lena Södercrantz

Kommentera inlägget här: