LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

JAMAICA ÄR KÄRLEK!

Kategori: Blogginlägg 2017

...men en "ilsken fripassagerare" råkade jag tyvärr få med hem i bagaget efter två fantastiska och inspirerande semesterveckor på Jamaica. Ligger sedan en vecka nerbäddad med feber, lunginflammation och värk i bröstet och som en liten extra bonus, ögoninflammation! Längtar till ateljén, mina målardukar, färger o penslar, men får tills vidare nöja mig med mentalt skapande och lite skissande i sängläge! Mediciner har jag fått och idag är jag något bättre så jag hoppas vara på benen snart igen och äntligen äntligen säga hej till er alla här på bloggen igen!
Relaterad bild
 Blue Mountains 
 
JAMAICA ÄR KÄRLEK!  Underbar natur, vänliga människor, spännande mat, exotiska frukter, musik, dans, tropiskt klimat med behaglig temperatur både i luften och i det turkosblå havet som skiftar i tusen olika nyanser från dag till dag! Karibien levererar! (tyvärr även fripassagerare i år).
Bildresultat för dunns river falls jamaica
Dunn's River Falls - en klättring uppför fallen tillsammans med guide, var både blött, halt o roligt!
Ibland i kedja, ibland några steg på egen hand!
Bildresultat för dunns river falls jamaica
Klättringen uppför fallen tog ca 1 h, och det kändes i ben och rumpa dagen efter!
Bildresultat för bob marley mausoleum
Utanför Bob Marleys Maouseleum i Nine Miles
 
Så många nya upplevelser.  Blue Mountains, Nine Miles och Bob Marleys hem och maouseleum,klättrat i vattenfallen vid Dunns River Falls, men det mest magiska surrealistiska upplevelse jag varit med om var en nattkryssning till Luminous Lagoune! På fem ställen i världen finns dessa självlysande turkosa plankton som endast lyser vid beröring med vattnet. Lite scary och overkligt att från båten kliva ner i det bäcksvarta havet, simma runt  under en stjärnklar himmel och få dessa plankton att lysa genom våra simtag. Yaman! No Problem! När man sedan klev upp och vattnet droppade av kroppen och tillbaka i havet blev de till guld!
 
Bildresultat för Luminous Lagoune JAm,aica  
Hur kan man måla det....Jag önskar jag kunde och jobbar på det...
 
BORTA BRA - HEMMA BÄST! För lite mer än en vecka sov vi med balkongdörren öppen och lyssnade  på Karibiens vågor som brusade, här hemma somnar vi till ljudet av snöplogen! Vilka konstraster!
 
 Himmel o hav, sand & strand
 
... "don't worry 'bout a thing - 'cause every little thing gonna be alright....(lyrics Three little birds)
Bildresultat för bob marley mausoleum
Bob Marley - Mannen, myten, legenden - ONE LOVE!
 
Gästrik Konst 2017
Nu är det måla, måla, måla som gäller fram till årets konstrunda under Påskhelgen! Har ju tappat en hel vecka i tid! Inspirationen finns, ideer blir till skisser. Energin vill inte riktigt infinna sig ännu, men jag ser med tillförlit fram emot nästa vecka i ateljén.
 
Ha en underbar helg! Själv kanske jag vågar mig ut på en liten promenad runt husknuten...vi får väl se!
Kommentera inlägget här: