LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Färgsprakande hösthelg!

Kategori: Blogginlägg 2017

Tisdag 5 september
Kan inte låta bli att trötta er med ännu en vacker kvällshimmel, för höstens första helg bjöd på ytterligare en färgsprakande himmel vid stugan i Sjöhagen. Så vackra och lite ovanliga färger i blått/violett/orange och rosa. 
Lena Södercrantz foto.
 
LenasArt
Tyvärr har jag (under gårdagen) tagit beslutet att ställa in höstens nybörjarkurs i ateljén p g a för få anmälningar. Av 13 förhandsanmälningar blev det endast 4 som kunde delta.
 
Lite synd för er fyra som önskade gå, men det går inte alltid som jag planerat.
 
Det kommer att bli full aktivitet i atelj'en ändå! Jag har fått fler förfrågningar på målarevent så f n ser det ut så här: 1 fortsättningskurs på tisdagkvällar, 2 bekräftade målarevent och 2 nya förfrågningar samt 1 weekendkurs i sista helgen i oktober. Själv har jag anmält mig till Vedic Art kurs 14-15 oktober. Däremellan vill jag även besöka några konstutställningar.  
 
Jag har inte riktigt kommit igång med mitt eget måleri på allvar än. Hög tid för idag kom inbjudan till Gästrik Konst 2018 och ansökan skall vara inskickad senast 2 oktober. Jag har även tackat ja till en utställning i maj 2018, mer information kommer om det senare, så det är bara att vässa penslarna....
 
Nu måste jag rusa, mina deltagare i fortsättningskursen kommer  kl 18.30 och imorgon kommer
en grupp på 8 personer (internationell workshop) så ikväll gäller det att även friska upp engelskan inför morgondagens Målarevent "Konstnär för en kväll", roligt att hålla kurs på engelska det var ett år sedan sist.
 
Ha en skön vecka och ut i skog och mark och plocka bär.
Vår helgskörd blev 1 kantarell i lördags och 6 1/2 l lingon i söndags!
 
  • Bildresultat för kantarellBildresultat för lingon
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: