LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

NY UTSTÄLLNING PÅ "G"!

Kategori: Blogg

SÖNDAG 15 APRIL 

Jag har nu vaknat ur min bubbla efter årets Gästrik Konst, kunder har hämtat tavlor i ateljén och jag har under förra veckan paketerat och levererat samtliga tavlor. Nu laddar jag om inför kommande utställning på Kanalkyrkan i maj. Hade ett givande möte med ansvariga Mona i torsdags, planerar och försöker få till en bra utställning med de få tavlor som jag nu har, samtidigt har jag börjat med ett roligt och spännande beställningsuppdrag! Våren är fullbokad av förberedelser och aktiviteter...

Ja under årets konstrunda var det såååå måååånga besökare i ateljén, (flera hundra) och såååååå mååååånga av mina tavlor har nu bytt ägare och flyttat till sina nya hem både utomlands och runtomkring i vårt avlånga land! Slog nog alla tidigare rekord i år!  Fantastiskt roligt, och när jag nu går runt i ateljén där tavellister och väggar gapar tomma känner jag mig fortfarance både överväldigad och lite förvånad över vad det egentligen var som hände under de fyra utställningsdagarna. Ödmjukhet och tacksamhet är också vad jag verkligen känner över att mina målningar och mitt måleri blev så uppmärksammat och uppskattat i år!!!  

Strax före öppningsdax långfredag 30 mars 2018
 
...och även under sista utställningsdagen, Annandag Påsk 2 april 2018 var det fullt av besökare ända fram till stängningsdags kl 16.00, dagens yngsta kund fick köpa min minsta tavla som hon blev så förtjust (25 kr inkl staffli), det var en stolt liten tjej som poserade med sitt livs första konstinköp!
 
Förhandsvernissage på Konsthallen torsdag 29 mars för samtliga konstnärer. Min tavla "Between summer & fall" var mitt val till årets samlingsutställning.
Kommentera inlägget här: