LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

ONSDAG 21 NOVEMBER

Kategori: Blogg

FIN UTSTÄLLNING PÅ GALLERI K
I helgen åkte vi till Gävle för att titta på Elin Folkessons fina utställning. Hon var själv där så vi fick en liten pratstund kring hennes tavlor. Väl värt ett besök! Fantastiskt fina tavlor!
Bilden kan innehålla: 1 person, står Bilden kan innehålla: 2 personer, personer som ler, personer som står och inomhus
 
Ska även försöka hinna se Lars Westermans utställning på Sandvikens Konsthall innan den tar slut.
 
LenasArt
Det har bara blivit kortare stunder med eget måleri den senaste tiden.  Aktiviteter varenda kväll och under två helger i rad, trevligt och roligt, men nu känns det som jag behöver trappa ner lite på tempot! Ikväll ska jag hålla föredrag för Gävleborgs Bröstcancerförening Maria, så jag har suttit ett par timmar framför datorn  på förmiddagen och förberett mig.
 
Imorgon är det avslutning på Nybörjarkursen, så då ska vi ha lite "pre-advent" och dricka glögg och äta lussekatter och pepparkakor. Det har varit en så härlig grupp tjejer som målat tillsammans med mig och de vill gärna fortsätta under vårterminen, så vi kommer att måla tillsammans vid 5 tillfällen under våren också. Det känns lagom för jag kan inte binda upp mig för mycket för då kommer jag ej att hinna måla så mycket som jag behöver inför Gästrik Konst 2019.
 
Sjöhagen nästa
Efter hektiska veckor på hemmaplan planerar vi för en lugn o skön helg i stugan, ska äta gott, elda i öppna spisen, läsa och promenera och ladda om inför nästa veckas fullbokade program!
 
Ha en skön onsdag! Jag är snart tillbaka.
 
 
 
Kommentera inlägget här: