LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

En skön helg och trevlig söndag!

Kategori: Blogg

TISDAG 25 SEPEMBER
Trevligt o mysigt besök på LenasArt i söndags då min fd arbetskollega Gunilla (som numera bor o arbetar i Västerås) kom med sin familj för att titta på tavlor till sitt nya hus. För många år sen (2005) köpte de en tavla av mig och hade nu funderingar på att köpa fler. Så roligt! De bestämde sig för "Tulipa Gesneriana" och "Between summer & fall" så jag har nu sagt "hej då"  till mina tavlor och de har rest från atelj'en till Västerås. Jag är övertygad om att de kommer att trivas i sitt nya hem. Tack Magnus och Gunilla för ert köp! Varmt välkomna tillbaka när ni har vägarna förbi!
Bilden kan innehålla: 4 personer, personer som ler, personer som står och inomhus
Gunilla och Magnus, Stort tack för ert tavelköp....det blev lite tomt på väggarna i atelj'en, så nu gäller det att ladda om och måla på igen inför kommande utställningar under våren 2019!
 
Många timmar i ateljén blev det under veckan som gick. Eget måleri, kurs både tisdag och torsdagkväll med besök och förstärkning av en liten söt konstnärinna på kursen i tisdags.
Bilden kan innehålla: 1 person, sitter och mat
 Liten Signe på atelje'besök och vill testa penslar o måla lite (utan färg)...
 
 
 
Färgleveransen från Artistica kom igår, så idag ska jag sortera färgtuber till deltagarna i nybörjarkursen på torsdagkväll men innan dess målar vi på i fortsättningskursen ikväll. Jag har förberett ett nytt projekt som vi skall team-worka med under hösten....blir spännande och se vad tjejerna tycker om det. Mer information kring det när vi kommit igång lite med projektet.
 
Lite förkyld sitter jag nu framför datorn och uppdaterar blogg och kör lite bokföring....strax en härlig höstpromenad då jag ska njuta av alla vackra färger på träden och den höga klara luften!
 
Ha en bra vecka! Jag är snart tillbaka!
 
 
 
Kommentera inlägget här: