LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

FÄRGSPRAKANDE HÖST

Kategori: Blogg

MÅNDAG 30 SEPTEMBER
Bilden kan innehålla: träd, himmel, växt, moln, utomhus och natur
 
HÖSTTANKAR
Gårdagen bjöd på en underbart vacker höstpromenad i Stadsparken och efter kanalen. Kunde inte låta bli att fotografera och publicera de vackra träden som bjöd på underbara färgskiftningar allt ifrån grönt till gult/orange/rött och till och med lite rosa. Jag blir så inspirerad att måla träd mot blå himmel eller grå himmel, men jag hinner liksom aldrig med att måla allt jag blir inspirerad av. 
Bilden kan innehålla: träd, växt, himmel, utomhus och natur
 
Sverige är fantastiskt med våra 4 årstider som var och en är vacker i sig. Som jag skrivit om tidigare är ändå hösten den mest kreativa årstiden för min del. Att gå till atelj'en, skapa min kreativa atmosfär med en kopp kaffe eller te, lite skön bakgrundsmusik, tända några ljust och sedan ställa mig eller sätta mig framför staffliet, det är lycka!
Bilden kan innehålla: träd, växt, himmel, utomhus, natur och vatten
 
Varje målning är ett experiment för att försöka förmedla, ett uttryck, ett minne, en atmosfär, en längtan, eller någon ide som jag funderat på eller som bara kommer....
 
LENASART
 
Förra måndagen hade jag besök av några konstföreningar på LenasArt och flera av mina tavlor lämnade atelj'en. 
Bilden kan innehålla: 1 person, som ler
Kurserna rullar på både tisdagar och torsdagar med totalt 20 kursdeltagare denna höst.
På torsdag är det halvtid (lektion 5) för nybörjarkursen. Nästa vecka är det ingen kurs för då åker jag på en träningsresa till Rhodos tillsammans med min dotter. Laddar lite ny energi och njuter av en laom mix av sol, värme och träning!
 
GÄSTRIK KONST 2020
Inbjudan till Gästrik Konst 2020 har nu kommit och anmälan skall vara inskickad senast 16 oktober.
 
För migt blir det 15-årsjubileum i konstrundan. Lite ofattbart men med fantastiskt många roliga minnen och möten och samtal med besökare.
 
 
Kommentera inlägget här: