LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Oj, Oj, VAD TIDEN RUSAR!

Kategori: Blogg

TORSDAG 12 SEPTEMBER 2019
 
KURSSTARTER PÅ LENASART!
Ja, då är jag igång med alla tre målarkurserna för hösten, med 20 deltagare som kommer att måla tillsammans med mig i atelj'en på tisdagar och torsdagar, så fantastiskt roligt!
Bilden kan innehålla: 1 person, som ler, står Bilden kan innehålla: 1 person, som ler
 
Förra veckan körde vi lektion 1 för torsdagens nybörjarkurser: em 13.30-16.00 och kväll 18.30-21.00 med genomgång av målarmaterial, lite färgövningar och "priming" av målardukar.
Bilden kan innehålla: 1 person, sitter, tabell och inomhus
 
För fortsättningskursen på tisdagar 18.30-21.00 har jag i höst en ny utmaning till deltagarna, en uppgift där vi alla målar individuella tavlor men måste samarbeta för att alla tavlor så småningom ska bilda en gemensam s k "team painting". Kul och spännande att se vad resultatet blir så småningom.
 
Ett bra sätt för alla med en gemensam uppgift, vilket gör att alla kommer igång och får lite inspiration igen efter sommaruppehållet. 
 
Själv har jag nyligen levererat sommarens beställnigstavla till en tjej som flyttat till Stockholm.
Nu är det dags att komma igång på allvar igen även med mitt eget skapande. Hösten är bästa tiden i atelj'en. Sätta på musik och en kopp kaffe, tända ljus och komma in i skapandeprocesse när hösten kryper på....ja för mig är det lycka o tänk att i år är det 12 år sedan jag öppnade min egen atelje' LenasArt!  Måleri, Musik, Yoga, Resor, Familj & Vänner,  det är livet! 
 
Ha en skön helg, ska nu försöka vara lite mer aktiv oxå här på bloggen....vi får väl se hur det går med det...
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: