LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LENASART - PÅSKUTSTÄLLNING

Kategori: Blogg

Måndag 12 april
Idag har ateljen varit stängd och efter två dagars utställning under de mycket speciella och just nu rådande omständigheter som råder i vår oroliga värld p g a CVID -19.
 
Jag har idag reflekterat över de beslut jag gjorde för min förkortade "miniutställning" och tycker att det blev en bra kompromiss med att erbjuda besök för mindre grupper eller enskilda bokningar.
 
På så sätt så blev det ju så att de seriösa tavelköparna bokade visningar, det blev inte så många men mycket värdefulla och intressanta möten där jag och mina kunder i lugn och ro kunde prata konst och med säker distans till varandra röra oss i mina luftiga lokaler.
 
Jag vill också ge ett varmt tack till  Malin & Per-Erik, Anna med dotter, och Lotta och hennes son både för att ni kom och visade intresse för min konst. Tackar också för era tavelköp och hoppas att ni blir nöjda med era val!
 
Då inte vädret blev som vi hoppats på så valde vi att avstå från att åka till Sjöhagen under de här två dagarna utan vi har istället stannat på hemmaplan, tagit långpromenader, fikat "blåsfritt" på vår inglasade balkong och jag har njutit av att vara lite ledig för första gången på 15 år!
 
Tisdag 13 april
Imorgon ser ju inte vädergudarna ut att stå på vår sida heller så jag kommer att arbeta lite i atelj'en
och ställa ut "öppetskylten" när jag är där. Så ingen bokning behövs, utan den som önskar är varmt välkommen att titta in för en pratstund och se mina tavlor på plats om ni har vägarna förbi.
 
Nu väntar middag på tu man hand! Som tur är finns Sociala Medier så man kan träffa barn och barnbarn via FT och WhatsUpp osv, och lilla mamma 92 1/2 år får vi vinka till på hennes balkong eller vinka genom fönstret och hålla kontakt via  telefon eftersom det är besöksförbud på hennes äldreboende.
 
Ha en fortsatt skön påskhelg & Var fortsatt rädda om varandra!
 
Kram/Lena
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: