LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LenasArt - Idag är det dags att öppna atelj'en igen!

Kategori: Blogg

Tisdag 7 januari
Efter en månads uppehåll i atelj'en är det äntligen dags att öppna atelj'en igen. Kom igång lite smått förra veckan och grundade många målardukar och skissade lite på årets första målning.
Eftersom jag inte färdigställt någon ny tavla ännu, så visar jag mina "blue ladies" som nu skålat in ett nytt decennium och det nya året 2020. 
 
Jag vet att jag nu måste fokusera på mitt måleri inför årets stora utställnig i påsk. Har handlat på mig målardukar i många olika format och en hel del nya färgtuber, så det är bara att sätta igång igen.
"Moonwalk", målad och såld för ett par år sen, tycker om den och saknar henne ibland.
  
Efter Nyår och Trettondaghshelger i vårt älskade Sjöhagen känns det nu inspirerande och härligt att komma in i vardagsrutinerna igen. Eget måleri, kurs med tjejerna i fortsättningsgruppen på tisdagkvällar. Lite mer regelbunen träning igen med yoga, body balance och långpromenader.
 
Har ju haft en muskelinflammation i ett muskelfäste vid höften på vänster sida som gjort att jag
varit lite försiktig med träning en period, men efter besök hos min fysioterapeut Sören och en kortisonspruta är jag nu återställd och var på årets första träningspass igår em med 30 min yoga, 30 min yinyoga och 30 min Suma Moves, lite stolt kan man väl få vara för det.....gjorde gott för både kropp och själ....och nu är även julens chokladaskar och övrigt julgodis uppätet. En godisråtta som jag kan ju absolut inte låta bli att mumsa medan det finns, men nu är det hejdå till skumtomtar och all härlig lakrits som jag är galen i....
Visa källbilden
 
Dags att kila ner och sopa trappan till atelj'en, tror hela gatans löv har virvlat ner utanför atelj'edörren under de blåsiga dagarna.
 
Längtar nu efter att träffa tjejerna i kväll och dra igång vårens alla konstaktiviteter.
 
Ha en underbar vecka, nu går vi mot ljusare tider igen, Jag är snart tillbaka!
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: