LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

GÄSTRIK KONST 2020 - INSTÄLLT

Kategori: Blogg

ONSDAG 18 MARS
Igår eftermiddag kom ett mail till oss alla deltagande konstnärer med information om att årets Gästrik Konst nu är inställt pga Coronavirus. Naturligtvis ett mycket trist och tråkigt besked, men helt rätt beslut att sätta besökare och utställares hälsa i första hand. Med tanke på alla nya rekommendationer som kommit dag för dag under virusets snabba framfart, så var ju detta meddelande tyvärr mer eller mindre väntat.
 
Ytterlligare information hur detta skall hanteras kommer att skickas ut från Stiftelsen Gästrik Konst fredag 20 mars. Så jag återkommer med mer information när vi fått veta mer detaljer.
 
I fredags var det fredag den 13:e och min tur att bli presenterad på Facebook av Stiftelsen Gästrik Konst, som nr 46 av alla 73 deltagande konstnärer. Mitt verk som jag valt till årets konstkatalog och som jag planerat att lämna in till årets samlingsutställning på Sandvikens Konsthall kan ni se här. 
Bilden kan innehålla: 2 personer
 "Double Date", akryl 70 x 65 cm
 
LenasArt
Som en alternativ lösning till den inställda konstrundan i Påsk, har jag nu tänkt att öppna en webbshop här på min hemsida, eller på annat sätt. Mina tankar och funderingar just nu är alltså att skapa en "digital konstutställning" där jag visar mina tavlor med titel, storlek och pris, som kommer att finnas till försäljning då kan den som önskar  i lugn och ro titta på mina målningar och  mina nytryckta vykort som jag planerat att också ha till försäljning under konstrundan i Påsk!
 
Coronavirus (COVID-19)
Tänk vad ett litet virus kan ställa till med, i städer, länder och kontinenter världen över ökar antalet smittade lavinartat och många, alltför många har tyvärr fått sätta livet till. Land efter land har stängt sina fönster och dörrar mot omvärlden. Så skrämmande! Det pågår ett tyst krig mot en mycket stark men osynlig fiende... Ett stort tack till Läkare, sjuksköterskor och sjukvårdspersonal världen över som under hård press och mycket hög arbetsbelastning nu kämpar för att ta hand om och vårda alla som insjuknar i denna oberäkneliga och oroliga tid.
 
Låt oss alla tillsammans noggrant följa alla råd och rekommendationer och våga hoppas på att vi med samlade krafter inom en snar framtid kommer att få ett stopp på denna overkliga verklighet som vi nu befinner oss i. 
 
Var rädda om varandra!
 
Kram/Lena 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: