LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

LenasArt

Kategori: Blogg

Tisdag 11 November
Det närmar sig kursavslut för höstens målarkurser på LenasArt. Som jag berättat tidigare har jag under hösten 3 målarkurser med begränsat antal deltagare i varje kurs. Mysiga eftermiddagar och kvällar i höstmörkret och det har varit både roligt och inspirerande när kreativiteten har flödat i atelj'en! 
Vi har bl a behandlat hur vi skapar himmel och hav... 
 ....och som gemensam uppgift har det målats höstlöv på svarta målardukar, vackert och effektfullt!
 
Mina tjejer i nybörjarkurserna på torsdag eftermiddag och kväll önskade måla vidare efter 10:e lektionen, så jag har erbjudit dem 3 extra torsdagar i november, varav 2 nu återstår.
 
Fortsättningskursen på tisdagar fortsätter till tisdag 1 december, sedan blir det uppehåll till mitten av januari.
 
Jag funderar nu mycket på hur det kommer att utvecklas med COVID-19 under kommande vinter och under våren 2021. Kan jag fortsätta med mina kurser? Kommer GästrikKonst 2021 att bli av? Eller måste det ställas in även nästa år? Det är bara att avvakta och se vad som händer, en skrämmande och overkligt utveckling där vi alla måste fortsätta att vara försiktiga och rätta oss efter myndigheternas rekommendationer. Att resa på vintersemester som vi brukar i januari är ju helt otänktbart och känns inte på något sätt lockande under rådande omständigheter. Man får njuta av reseminnen och hålla tummarna för att det så småningom blir möjligt att resa igen.
 
Jag har lite svårt att fokusera på mitt eget måleri för tillfället, har inhandlat ett par lite större målardukar som jag nu funderar på vad jag ska ha för motiv på. Jag har även blandat eget Gesso (strukturmassa) med gips, vatten, skollim och vitt pigment som jag nu grundmålat två mellanstora målardukar med, även på dessa funderar jag vidare på motiv och färgval. Jag har lite ideer som får mogna till sig lite!
Bilden kan innehålla: utomhus
Min tavla "Twilight Mood" är nu äntligen klar, ska bara fundera på om ramen ska vara svart eller vit!
Konstkalendrar för 2021 och konstkort finns även till försäljning i atelj'en!
 
Jag har ju även haft 3 målarevent i atelj'en under oktober och jag har förfrågan på ytterligare två. Ska boka in en helg i november (mor och dotter-event) och ett efter jul och nyår. 
Målarevent sista lördagen i september 
40-års event en lördag i slutet av oktober! 
 
Snart får vi plocka fram adventsstakar och lysa upp tillvaron lite extra när dagarna blir allt kortare.
Vi har redan tjuvstartat med lite pepparkakor och skumtomtar till kursfikat! Så mumsigt och gott!
 
Önskar er alla en skön tisdag och en fortsatt härlig novembervecka! 
 
Kram/Lena 
 
 
Kommentera inlägget här: