LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

PAINT FOR FUN!

Kategori: Blogg

MÅNDAG 14 SEPTEMBER
Äntligen är jag igång både med mitt eget måleri och med höstens målarkurser på LenasArt! Så underbart och härligt och jag leker med färger och former och nedan tavla är min senaste. Kanske jag modifierar ngt på ett par ställen, får väl se vad jag känner när jag går till atelj'en senare i em.
 Ja, vilken enorm glädje att få  måla tillsammans med alla tjejer igen, tror vi alla haft ett uppdämt behov att få börja måla tillsammans igen efter långt uppehåll under vår och sommar. Vi är nu 3 grupper med begränsat antal i varje grupp och kreativiteten flödar och själv har jag fullt upp att gå runt och ge individuell handledning till var och en. Spännande att se vad som växer fram på målardukarna under hösten. Jag längtar redan efter tisdag och torsdag som är mina kursdagar.
Deltagarna i torsdagens kvvällsgrupp valde alla att måla bakgrunder i blått som himmel o hav! 
Ingela från IngelasArt erbjuder konstmaterial för den som önskar komplettera med lite nytt inför hösten.
Torsdagens eftermiddagsgrupp koncentrerar sig och funderar på höstens första gemensamma uppgift.
På tisdagens kvällskurs är tjejerna redan i full gång, några av dem har målat tillsammans med mig i atelj'en i över 10 år. Så tacksam och glad att så många vill komma och att så många återkommer år efter mår för att måla tillsammans med mig.
 
Har även kommit igång med yogan igen, men kommer att säga upp abonnemanget på mitt gym tills vidare, då det fortfarande inte känns helt OK att träna tillsammans i grupp. Får hålla igång med promenader, cykling och hemmaträning denna höst.
 
Hösten är måleriets tid, många timmar och kvällar ska tillbringas där både med sällskap av mina deltagare men också alldeles solo med endast musik, tända doftljlus och en kopp kaffe som sällskap och naturligtvis alla underbara färger att frossa i.
 
Önskar er alla en skön vecka, ut och njut av hög luft och vackra höstfärger!
 
Kram
/LENA
Kommentera inlägget här: