LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

Lena Södercrantz - Tacksam!

Kategori: Blogg

ANNANDAG PÅSK 5 april 2021
Jag vill framföra ett stort varmt tack till mina besökare och tavelköpare som trots rådande omständigheter tog sig tid och vågade komma till Atelje & Galleri LenasArt under de två dagar jag hade öppet under påskhelgen!
Kan vara en bild av 2 personer, inklusive Marie Sjöström och personer som står 
När jag idag summerar utställningen känner jag mig överraskad, nöjd och tacksam. Eftersom Gästrik Konst blev inställt även i år, tog jag till slut, efter många funderingar hit och dit, beslutet att ha öppet för besökare mellan kl 11.00-16.00 Långfredag och Påskafton. 
 
Långfredag 2/4
Dagen började trögt när jag öppnade kl 11.00, efter ca 40 minuter hade fortfarande ingen kommit så jag kände mig lite frustrerad och fundersam hur det skulle gå, satte mig framför staffliet och målade lite med en kopp kaffe. Efter ett par minuter började det droppa in besökare i lagom takt. Det fungerade bra med mina inplastade nr lappar, det var lätt att hålla avstånd och distans och vi var aldrig fler än 7 st i ateljen samtidigt.
Kan vara en illustration av 1 personKan vara konst 
Över förväntan och mycket glädjande hade jag sålt 5 originatavlor och ett lite mindre inramat konsstryck innan jag stängde ateljen på fredagen. De som kom hade möjlighet att stanna en stund och det blev trevliga möten och intressanta diskussioner kring min konst och min konstverksamhet och naturligtvis kring det rådande läget angående COVID-19. 
 
Påskafton 3/4
Även lördagen började trögt vid öppningsdags men ganska snart droppade det in besökare i lagom takt igen under hela eftermiddagen. Inte heller idag så många samtidigt utan jag fick tid till en pratstund och en kopp kaffe med de som kom och de kunde också utan trängsel i lugn och ro gå runt i mina båda utställningsrum. Positivt och överraskande bytte 3 originaltavlor ägare också under dag 2. 
Kan vara konst av 2 personer och personer som står Kan vara konst av 2 personer, inklusive Inger Hammarberg
Nu väntar en lite lugnare period under vår och försommar då jag kommer att måla mycket på egen  hand i ateljen. En målarkurs med ett fåtal deltagare på tisdagkvällar pågår till början på juni.
 
Roligt att höra flera av besökarna uttrycka glädje över att vi var några konstnärer som ändå hade öppna ateljeer under Påsken. Nu håller vi tummarna att Gästrik Konst kan genomföras år 2022
så denna trevliga tradition kan fortsätta som under så många år tidigare.
 
Sommarutställning i Galleri Bläckhornet vid Axmar Brygga
Förra veckan blev jag uppringd och tillfrågad om jag ville delta i en sommarutställning i Axmar Bruk i sommar. Bredvid restaurangen Axmar Brygga finns ett Galleri och idag har jag bestämt mig för att tacka ja. Inspirerande att ha ett nytt mål att arbeta emot och också spännande att låta min konst möta ny publik.
 
Så summa summarum känner jag att jag tog rätt beslut att öppna LenasArt ett par dagar och att våga ta emot besökare trots rådande restriktioner. Jag och alla som kom var noga med att följa myndigheternas rekommendationer och det kändes tryggt på alla sätt.
 
Ha en fortsatt skön Annandag och en skön vårvecka...
 
Kram
/Lena
 
Kommentera inlägget här: