LenasArt.nu

Kreativ färg - Kreativ form

31 AUGUSTI 2021 - KURSSTART LENASART

Kategori: Blogg

Tisdag 31 augusti
 
Reflekterar över senaste veckornas händelser då även jag drabbades av översvämning på LenasArt.
Båda lokalerna täckta med vatten efter det våldsamma regnovädret för två veckor sedan.
Kan vara konst
Rummen är nu för länge sedan tömda på vatten, en vägg måste tyvärr rivas och avfuktas i stora "Målarverkstan" och ny vägg skall därefter byggas upp igen. Har städat och moppat och fejat och kastat alla mattor + lite annat som blev förstört, köpt nya mattor o vaxduk och har nu fått någorlunda ordning och ordnat fina målarplatser i Rum 2. Som tur är har jag stora luftiga lokaler så det kommer att fungera bra och Ateljen luktar nu fräscht och rent igen.
 
Till att börja med kommer jag att hålla 2 kvällskurser i höst med begränsat antal i bägge kurserna.
Tisdagar kl 18.30-21.00 och Torsdagar 18.00-20.30. Jag hälsar er alla varmt välkomnat tillbaka till LenasArt och ser fram emot många kreativa/mysiga  målarkvällar tillsammans när höstmörkret nu så sakteliga kryper på.
 
Två målarevent är oxå inplanerat under september/oktober. Blir det tillräcklligt många anmälda till eftermiddagskursen på tisdag em, så kommer jag att erbjuda en kortare kurs på 5 tillfällen. (Just nu har jag 3 anmälningar, så två platser finns kvar)
 
Jag planerar även en WORKSHOP en helg i mitten av oktober, är du intresserad att prova på måleri, eller komma igång efter ett längre upehåll i ditt skapande är det här ett unikt tillfälle att ta. Se detaljerad info under kategorin kursutbud.
 
VARMT VÄLKOMNA TILLBAKA TIll LENASART O KURSSTART IKVÄLL!
 
Kram/Lena
 
 
Kommentera inlägget här: